Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windowsin tiedostojen varmuuskopiointi

Sivun loppuun

Burton [04.01.2010 18:43:33]

#

Minun tarvitsisi kopioida talteen n. 100 gigaa tiedostoja Windows XP:n puolelta. Käyttöjärjestelmä lakkasi toimimasta yllättäen, enkä viitsi kuluttaa enempää aikaa sen korjailemiseen, koska olen muutenkin vaihtamassa käyttöjärjestelmää pääkoneeseeni, joten haluan vain tarpeelliset tiedostoni takaisin.

Yritin siirtää tiedostoja ulkoiselle kiintolevylle käyttäen Backtrack kakkosta livecd:ltä, mutta kopiointi on todella vaivalloista, koska prosessi pysähtyy vähän väliä ja ilmoittaa "process died unexpectedly". Tämä aiheuttaa tiedostojen sirpaloitumista ja ilmeisesti huonoa kopiointitulosta. En haluaisi ottaa riskiä ja todeta käyttöjärjestelmän uusimisen jälkeen, etten voi käyttää suurta osaa tiedostoista.

Onko olemassa parempaa tapaa tehdä varmuuskopioita?

jalski [04.01.2010 19:11:01]

#

Itse käyttelen levytyökaluna DFSee:tä: http://www.dfsee.com/dfsee/index.php

peg [04.01.2010 20:28:00]

#

Mitä jos otat koko levyn irti tuikkaat kiinni toiseen koneeseen usb adapterilla ja kopioit mitä haluat talteen.

Burton [04.01.2010 21:09:02]

#

Minulla ei ole käytössä toista konetta, johon saisin mahdutettua noin paljon ylimääräistä tavaraa. Enkä mielestäni omista PATA-kiintolevyyn sopivaa usb-adapteria, tai sitten en ymmärtänyt, mitä tarkalleen tarkoitit.

Kokeilin käyttää jalskin mainitsemaa DFSee:tä, mutta käyttöliittymä oli niin kryptinen, etten viitsinyt sorkkia tiedostoja ilman kunnollista opasta. Käyn sen kimppuun hieman myöhemmin, mutta jos mieleenne tulee lisää ehdotuksia, jotka saattaisivat olla helpompia / kätevämpiä kuin aikaisemmat, kertokaa ihmeessä.

Kray [04.01.2010 22:13:52]

#

No hanki adapteri ja siirrä toisen koneen avulla sille ulkoiselle kiintolevylle?

Burton [04.01.2010 23:51:14]

#

Ajattelin kyllä suorempaa menetelmää, mutta täytyy katsoa tarkemmin ehdotustasi DFSeen jälkeen.

Burton [05.01.2010 01:14:03]

#

Tulin siihen tulokseen, etten käytä DFSeetä. Se taitaa olla turhan hankala minulle...

Adapteria en saa mistään tähän aikaan yöstä, enkä varmaankaan jaksa lähteä hakemaan sellaista huomenna mistään.

Joten ajattelin hoitaa homman Linux-jakeluilla. Yritin äsken bootata kolmella live-cd:llä: Ubuntu 5.10, Ubuntu 9.10 ja Fedora 9, mutta yksikään ei pääse edes työpöydälle asti! Minulla on aikaisemminkin ollut ongelmia distrojen kanssa, mutta tämä on mennyt naurettavaksi - luulin, että Linuxin saisi jopa kahvinkeittimeen. No joo, ehkä teen jotain todella, todella väärin.

Aion seuraavaksi kokeilla Slackwarea ja jatkan yrittämistä, kunnes onnistun tekemään edes jotain, sillä tämä on mielestäni helpoin ja tehokkain keino tällä hetkellä.

Hakoulinen [05.01.2010 01:47:24]

#

Tuon työpöydälle pääsemisen (oikein tehdyllä live-cd:llä) ei luulisi olevan ongelma, sillä sinne siirrytään melkein suoraan ainakin kokeilemillani cd:llä. Yleensä tulee vain valikko, josta pitää valita oletuksena jo pohjassa oleva "enter desktop" tms.

Burton [05.01.2010 12:32:48]

#

Näin olen ymmärtänyt, mutta Ubuntut antavat minulle joko virheilmoituksen tai pysähtyvät kokonaan, kun Ubuntu-logo alkaa vilkkua ruudussa. Fedora mainitsi input/ouput-errorista ja OpenSuse näytti mustaa ruutua.

Jätin Backtrack kolmosen kopioimaan tiedostoja yön yli, mutta aamulla herätessäni huomasin sen jumiutuneen 12% kohdalle virhetekstillä "process died unexpectedly".

Pitää kai siirtää tiedostot 10 gigan lohkoissa ja toivoa parasta.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta