Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Muuttuja muuttujan sisällä [VB.NET]

Short Php [04.01.2010 17:51:44]

#

Eli miten saisi for:illa esim. msgboxitettua buttoneiden button1-button40 sisällöt. Tarkoituksena olisi saada kaikkiin buttoneihin määrättyä tietty click eventti

vehkis91 [04.01.2010 18:15:46]

#

Edit, siis puhutko tuossa muuttujista vai napeista?

Teet niistä buttoneista taulukon niin on helpompaa käydä läpi, ei siin oikee muuta vaihtoehtoo ole. Ja miten niin määrättyä tietty eventti? Jokaiselle buttonille saa eventin, ku klikaat siitä graaffisestä systeemistä sitä buttonia?

novice [04.01.2010 18:42:46]

#

Itse kyselin kuukausi sitten jotain tuon jälkimmäisen lauseen kaltaista täällä ja täällä.

Short Php [04.01.2010 19:51:41]

#

novice kirjoitti:

Itse kyselin kuukausi sitten jotain tuon jälkimmäisen lauseen kaltaista täällä ja täällä.

Muuten hyvä mutta minulla on jo nappulat (koska niillä kaikilla on omat sijaintinsa)

vehkis91 kirjoitti:

Edit, siis puhutko tuossa muuttujista vai napeista?

Teet niistä buttoneista taulukon niin on helpompaa käydä läpi, ei siin oikee muuta vaihtoehtoo ole. Ja miten niin määrättyä tietty eventti? Jokaiselle buttonille saa eventin, ku klikaat siitä graaffisestä systeemistä sitä buttonia?

napeista. Voisin taulukonkin tehdä mutta onko tähän mitään ratkaisua jossa ei tarvitsisi jokaista nappulaa erikseen laittaa taulukkoon

Antti Laaksonen [04.01.2010 20:00:46]

#

Seuraava koodi määrittää Click-tapahtuman kaikille kontrolleille, joiden nimen alussa lukee "Button":

Private Sub Klikkaus(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
    Dim nimi As String
    nimi = CType(sender, Button).Name
    MsgBox("Painoit napista " & nimi)
End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
    Dim x As Control
    For Each x In Controls
        If Strings.Left(x.Name, 6) = "Button" Then
            AddHandler x.Click, AddressOf Klikkaus
        End If
    Next
End Sub

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta