Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: PHP ja tilastojen piirtäminen MySQL-kannan tiedoista

nosegoblin [13.12.2009 10:04:45]

#

Ensin hieman taustaa. Olen tässä vapaa-ajallani opetellut PHP:n saloja ja koitan toteuttaa kyselyä eräälle yhdistykselle. Minulla on PHP/MySQL-combon avulla toteutettu kysely jossa rekisteröityneet käyttäjät vastaavat pääosin noin sataan kyllä/ei-tyyppiseen kysymykseen. Tämän vaiheen olen jo toteuttanut ja myös vastausten muokkaaminen toimii.

Ongelmanani on tulosten tilastointi joko taulukoihin tai vaikka piirakkadiagrammina. Näistä kun ei ole minkään valtakunnan kokemusta ainakaan ohjelmoinnin saralla. Onko olemassa mitään oikotietä onneen (esim. valmista koodia, php:n lisäkikkuloita tms) jolla saisin jotenkin järkevästi tietokannan sisällön sorvattua tilastoiksi? Tuon satakunta kysymystä saan kyllä kaivettua auki yksi kysymys kerrallaan tuloksista kaivamalla, mutta koodista tulisi todella iso kököstys. Minulla ei myöskään ole kokemusta, että kuinka hitaaksi/raskaaksi toteutus tulee, jos tosiaan kaivelen irti sata kertaa SELECT * FROM taulu:n tuloksista aina haluamani pari vastausta kerrallaan. Käsittääkseni tuolla tavoin tietokantahaku tehdään vain kerran, mutta tulos-array on sitten hirveä jötkäle.

trilog [13.12.2009 10:16:24]

#

Itse olen käyttänyt JpGraph-kirjastoa (käyttää GD:tä). Tuolla saa luotua suhteellisen yksinkertaisesti vaikka minkä näköistä diagrammia. Esimerkkejä on paketissa runsaasti.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta