Eli ihan aloittelija olen näissä C asioissa mutta tällaista haluaisin. Eli dev-c++:lla yritän tehdä dll tiedostoa (jonka sitten injectaan toiseen ohjelmaan) jonka pitäisi näyttää tietty teksti tietyssä kohdassa ikkunaa. En tiedä ymmärsikö kukaan tästä mitään mutta toivottavasti ymmärsi :P
SDL:ää opettelet käyttämään ja ttf:llä piirrät sen mihin haluat. :)
DLL-injektiossa ideana on, että kyseinen ohjelma käyttää jollain tavalla injektoitavaa DLL:ää. Eli minkähän ohjelman tarvitsemista DLL:n ajattelit korvata omallasi?
Tarkoitus olisi saada erääseen peliin näkymään esim. mikä biisi soi winampissa (ihan esimerkkinä) En mihinkään ihmeeseen sitä tarvitse mutta ihan testaamisen vuoksi haluaisin sitä kokeilla. Btw kun kattelin SDL:ää huomasin että se näyttää aika raskaalta pelkän tekstin piirtoon.
ankzillan vastaus ei liity tähän aiheeseen, joten unohda se. SDL:llä ei piirretä muiden ikkunoihin.
Kuten sanoin, DLL-injektiossa pitäisi korvata ohjelman käyttämä DLL-tiedosto omalla tiedostolla, joka tekee ohjelman pyytämät asiat ja siinä sivussa jotain muuta. Vaatii paljon enemmän, jos aiot pakottaa ohjelman lataamaan uuden DLL:n ja ajamaan siitä koodia.
Tyypillinen esimerkki on 3D-pelin wallhack, jonka voi toteuttaa kirjoittamalla oman OpenGL-version, joka tunnistaa jostain, mitä peli yrittää piirtää, ja ilmoittaa oikealle OpenGL:lle hieman muunnellut tiedot.
Metabolix kirjoitti:
Vaatii paljon enemmän, jos aiot pakottaa ohjelman lataamaan uuden DLL:n ja ajamaan siitä koodia.
Kyllä tuokin onnistuu http://www.ring3circus.com/rce/dll-injection-via-createremotethread/ Kommenttien mukaan ei tosin toimi ainakaan luotettavasti Windows 7:lla.
Ja alkuperäiseen aiheeseen liittyen samasta blogista löytyy vinkkejä siihen mitä ilmeisesti yrität tehdä http://www.ring3circus.com/gameprogramming/
Mene GameDeception:iin ja katso "Detouring Notepad" video.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.