Olen aivan aloittelija ohjelmoinnissa. Perusteet kävin joitain vuosia siten, mutta kaikki ovat unohtuneet joten tarviin apuanne. Olen siis korjaamassa yhtä piirilevyä jolle tulee ulkoinen 5 v. syöttö ja piirilevyä komennetaan Viisual Basicilla rinnakkasiportin kautta. Aikaiseksi minun pitäisi saada kaksi pulssia. Ensimmäinen 1s. kestävä pulssi joka lähtee 4s. kohdalla ja toinen erillinen 1s. pulssi, joka lähtee 8s. kohdalla. Eli kaksi erillistä pulssia. Miten kirjoitan koodin?
Mikä VB versio sulla on käytössä? mihin rinnakkaisportin nastoihin nuo pulssit olisi tulossa?
Näin se kait menee pseudokoodina:
nollaa rinnakkaisportin lähdöt //kirjoita rinnakkaisporttiin 00h
odota 4 sekunttia
kirjoita rinnakkaisporttiin 01h //0000001 = D0
odota 1 sekuntti
nollaa rinnakkaisportin lähdöt
odota 3 senkuntia
kirjoita rinnakkaisporttiin 02h //0000010 = D1
odota 1 sekunti
nollaa rinnakkaisportin lähdöt //kirjoita rinnakkaisporttiin 00h
tuossapa vielä tietopläjäys rintteriportin rukkauksesta, uskoisin että vastaus löytyy kyseisestä julkaisusta:
http://books.google.fi/books?id=hjEAE9BMaYQC&pg=PA31&lpg=PA31&dq=visual basic LPT&source=bl&ots=aqpz8CUEk3&sig=38O8dvFWvkTAduYQaFYsXjjdzqM&hl=fi&ei=pQoeS_6KBInY-Qa3isGJDA&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2
VB versio on 2008. Nastat 18 ja 20 ajattelin ottaa käyttöön. Suuret kiitokset avusta! Olen aivan käsi näissä hommissa.
Nastat 18 ja 20? Muistaakseni nuo ovat GND(maadoitus) nastoja joten niitä on aika hankala käyttää tuohon :D. Joku nastoista väliltä 2(D0) - 9(D7) voisi toimia paremmin :). Toki ainakin yhden maadoitus nastankin tarvitset käyttöön.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.