Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: QuArK

Juhko [25.11.2009 00:20:31]

#

Oliskohan kenelläkään kokemusta QuArK-ohjelman käytöstä? Siis se 3D-mallinnusohjelma tietokonepelejä, kuten Quake, varten. Ongelma on se, että Quake (ykkönen) näyttää ainoastaan kolme erilaista tekstuuria, ja loput ovat läpinäkyviä. QuArK:issa sen sijaan kaikki on juuri niin kuin pitääkin. Yritin Googlella, mutten keksinyt mitään hyvää hakusanaa...

tsuriga [25.11.2009 00:36:49]

#

Uusin versio käytössä? Changelogin mukaan versioon 6.4.1a korjattiin alpha-kanavan sisältävien tekstuurien läpinäkyviksi renderöinti. Toinen, mikä tulee mieleen, on josko nuo näkymättömät tekstuurit olis jostain ylimääräisestä wadista / pakista / tekstuurilähteestä, jota Quake ei sitten löydä vaikka QuArKkiin se olis ladattu. Näin niinko arvaillen, itse käytän Hammeria.

Juhko [25.11.2009 16:01:53]

#

Niin juuri, mutta nämä kyseiset tekstuurit ovat Quaken omia, ja ne pitäisi ilmeisesti sisällyttää BSP-tiedostoon, joka käännetään MAP-tiedostosta. En tiedä, miten tämän saisi tehtyä.

tsuriga [25.11.2009 17:23:16]

#

Toimiiko jos käytät BatchCompileria Quake Tools Legacy -määrittelyillä ja laitat lisäparametriksi -wadinclude ts. valitset No WAD Textures? Ko. ohjelman sivut tuntus olevan matalana ainakin toistaseks, batchcompiler312.exe löytyy osoitteesta slackiller.com/hlprograms/.

Juhko [25.11.2009 20:30:58]

#

En tiedä, en osaa käyttää tuota... -.-

EDIT: Nonni, selvisi. Piti painaa "Prepare used textures" -nappia... oma typeryyteni.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta