miten korvata C++:n volatile -määreellä varustettu muuttuja Visual Basic:ssa ?
Mielestäni sitä ei voi mitenkään määritellä. VB6 ei varsinaisesti tue tilannetta, että joku toinen ohjelma muokkaisi sen muuttujia erillisestä prosessista tai säikeestä.
Toisaalta en tiedä optimoiko se muutenkaan suoritusta niin, että omassa koodissa muuttumatonta muuttujaa ei luettaisikaan uudestaan tai koodia uudelleenjärjesteltäisiin, tms. jossa tuolla volatilella olisi jotain merkitystä.
Et kai suoraan mitenkään, mutta synkronointiobjekteilla pystyt hoitamaan saman asian vähän turvallisemmin.
Tästä voisi olla apua:
http://www.developerfusion.com/article/5184/
Ihan sellainen tyhmä kysymys, että miten tuolla sivulla kerrottua olisi sovellettavissa VB6:lle (josta threadissa oli puhe). Itse olen mieltänyt homman niin, että en edes yritä VB6:lla tehdä monisäikeisiä ohjelmia, vaan siirryn yleensä muihin työkaluihin, kun sellaisille tulee tarvetta.
Grez kirjoitti:
Ihan sellainen tyhmä kysymys, että miten tuolla sivulla kerrottua olisi sovellettavissa VB6:lle (josta threadissa oli puhe). Itse olen mieltänyt homman niin, että en edes yritä VB6:lla tehdä monisäikeisiä ohjelmia, vaan siirryn yleensä muihin työkaluihin, kun sellaisille tulee tarvetta.
Sorry, katsoin vain kysymyksestä että kyse on Visual Basicista ylipäätään, enkä huomannut versionumeroa. VB6:sta minulla ei ole mitään kokemusta, niin en osaa sanoa miten tuota siellä sovelletaan muuten kuin upgradettamalla .netiin ;)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.