Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: MySQL: taulun liittäminen tauluun

solaris83 [13.11.2009 19:18:46]

#

Miten phpmyadminilla pystyy liittämään taulun tiettyyn haluttuun tauluun. Itse en kauheesti kannoista tiedä, eli olisko jollain apua , tai joku täydellinen komento minkä voisi ajaa suoraan shellistä.

Metabolix [13.11.2009 19:37:57]

#

Mitä tarkoitat taulun liittämisellä tauluun? Pitäisikö siis kopioida tietoa yhdestä taulusta toiseen, vai mistä on kyse?

solaris83 [13.11.2009 19:52:48]

#

Okei selitän vähän tarkemmin, mulla on tossa kirja missä selitettiin että on mahdollista , tehdä join komentoa käyttäen vasemmanpuoleinen taulu liitos. Eli mitä teen tällä hetkellä niin artisti tietokantaa. Minulla on erikseen Genres taulu, eli mites ton genresin saa liitettyä tohon artisti tauluun, silleen että ku siinä on artistin nimi myös näkyis mikä genre on. Vaikka tää tuntuu olevan aika väkisin väännetyltä. Varmasti löytyy helpompiakin tapoja kenties ?

Macro [13.11.2009 19:57:09]

#

Tarkoitat varmaan kyselyssä LEFT JOIN-asetusta (Miksi kutsutaankaan)? Sillä saat haettua yhdessä kyselyssä monesta eri taulusta tietoa.

http://www.w3schools.com/Sql/sql_join.asp

Tämä vaikutti ihan kätevältä.

Metabolix [13.11.2009 19:59:12]

#

SELECT artisti.nimi, tyyli.nimi
FROM artisti
LEFT JOIN tyyli ON artisti.tyyli_id = tyyli.id

solaris83 [13.11.2009 20:17:47]

#

Jooh toi onkin kätevä lauseke jotain ton tyylistä vähän kaipasin, pitää toi putkan sql opas lukee jossain vaiheessa läpi. Että osaa niitä sit hyödyntää ohjelmoinnissa, mutta kiitos taas avusta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta