Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Sulautettu järjestelmä

pelammin [08.11.2009 22:52:00]

#

Hei.

Kirjoittelin jo yli vuosi sitten suunnitelmista toteuttaa sulautettu järjestelmä. Kyselin sopivaa piiriä työhön. Homma oli kuitenkin pitkään jäissä sairastelun vuoksi. Mutta nyt olen syksyn aikana suunotellut ja jonkin verran kirjoitellut koodia kännykkään ja pöytäkoneeseen C-kiellä jonka voi kohtuu helposti siirtää pienemmälle piirille, toivottavasti.

Eli sulautettu järjestelmä pitäisi Bluetoothin kautta yhteyttä muiden laitteiden kanssa, alkuvaiheessa kännykän. Järjestelmä olisi alkuvaiheessa periaatteessa puhesyntetisaattori, tietyillä laajennuksilla. Tulevaisuudessa piirille olisi tarkoitus tehdä ääniohjausta ja ympäristön hallintaa.

Tällä hetkellä S60-puhelimessa pyörivä softa on pääpiirteissään valmis. Toki moni palikka tarvitsee hienosäätöä, ei sitä kannaata puhelimeen sis-pakettina asentaa, mutta idea toimii. Linuxiin on saatavilla monia vapaan lähdekoodin syntetisaattoria joita olen testaillut ja yksinkertaisen Bluetooth-clientin olen Linuxiin tehnyt ja serverin Symbianiin. Yhteys laitteiden välillä toimii.

Onkohan kellään samantyylisistä systeemistä kokemusta? Mikähän piiri olisi hyvä tähän tarkoitukseen? Olen katsellut Gumstix-piiriä.

Symbian, perinteinen C++ ja C ovat melko hyvin hanskassa , mutta Linux ja varsinkin sulautettu versio ovat lähes uusia tuttavuuksia. Neuvoja kaivataan.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta