Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Pankkien maksupalvelut

Sivun loppuun

askomyyrä [07.11.2009 01:03:32]

#

Moi,

Olen aikeissa hankkia verkkomaksupalvelut eräälle webbipalvelulle.

Näin jossain vaiheessa netissä erään maksupalveluita tarjoavan yrityksen, joka tarjoaa verkkokauppasoftien päälle semmoista yleistä, monen pankin järjestelmät kattavaa maksupalvelua. Tässä tapauksessa riitti vain yksi sopimus tämän palveluntarjoajan kanssa ja laskutuskin perustui lähinnä toteutuneiden maksujen kpl määrien mukaisesti.. mielestäni nerokas idea vrt. ettei tarvitse monen pankin kautta avata noita ja voisi välttää erilliset kuukausimaksut. Mutta, tämä palvelu oli tietääkseni suunnattu vain tiettyjen verkkokauppasoftien päälle. Ei kait webbipalveluille laisinkaan(?)

Tuli vain mieleeni, että olisiko mulla kenties jotain muita maksupalvelu -vaihtoehtoja käytettävissä; jos haluaisin välttää noita monen pankin kanssa avattavia palveluita?

Ideaali tilanne olisi, että saisin mahd. halvalla esim. kahden yleisimmän pankin verkkomaksupalvelut (Nordea ja OP) ja luottokorteista esim. Visa ja MasterCard -vaihtoehdot.

Grez [07.11.2009 08:19:28]

#

Ainakin http://www.checkout.fi/ ja http://www.verkkomaksut.fi/ toimii ihan minkä vaan oman tai valmiin softan kanssa.

Kuulostaa aika erikoiselta bisnesidealta rajoittaa palvelu vain johonkin softiin.

alker [07.11.2009 10:54:25]

#

Nuo pitää noiden luottokunnan kanssa sopija. Otappa yhteyttä Luottokuntaan.

askomyyrä [07.11.2009 13:08:50]

#

Moi,

Juuri tuota checkouttia tarkoitin aiemmassa viestissäni:

http://www.checkout.fi/index.php?section=20

Tuon mukaan palvelu on mahdollista integroida vain tiettyjen verkkokauppa softien alle. Eikä näemmä ole mahdollinen ollenkaan webbipalveluiden kanssa.

..mutta ton verkkomaksut.fi palvelun kait voi integroida mihin palveluun tahansa. Täytyykin kysellä sieltä enempi.

Onko joku käyttänyt noita? Kokemuksia? Millaisia?
Herää myös kysymys; miksi noi on noin edullisia (vrt. että tekisit useamman pankin kanssa erilliset sopparit)?

Grez [07.11.2009 14:11:50]

#

Mielestäni linkittämälläsi sivulla on "Checkout - verkkokaupoille" alla "Checkout - palveluntarjoajille". Ja tiedän eräänkin suomalaisen yhteisöllisen sivuston, jolla tuota käytetään.

Ja hintakysymykseen, niin eihän noi nyt ihan hirveän paljon edullisempia ole, riippuu monenko pankin kanssa tekisit sopimukset ja paljonko on maksuja. Suomen Verkkomaksujen tapauksessa sen pahimman riistäjäpankin eli Nordean kanssa joutuu tekemään sopimuksen silti.

askomyyrä [07.11.2009 15:18:11]

#

No niinpäs siinä olikin. Oli jotenkin sekavasti ilmaistu.

Näyttää toi checkout olevan paljon edullisempi.

Hinnoista; jos noi palvelut on oikeasti n. 20e / kk, sisältäen kaikki noi mainitut pankkimaksutavat samaan kuukausihintaan. Niin toihan jo siinä tapauksessa vastais noin yhden pankin kuukausimaksuja.

Jos noissa on jotain parin sadan euron aloitusmaksuja, niin samaa luokkaa ne aloitusmaksut ovat kaikilla pankeillakin. Plus, jos sit tekis sopparit monen pankin kaa erikseen; niin tuo aloitusmaksukin vielä moninkertaistuisi.

Mun mielestäni noi provisiotkin ovat aika samoja, kuin pankeilla.

Edelleenkin mua askarruttaa; miksi niin usein solmitaan erillisiä soppareita pankkien kanssa jos tästä saa yhdeltä palveluntarjoajalta kaikki? Onkohan tuolla jossain vielä jotain pienellä präntättyä tekstiä mitä en huomioinut.. :)

Smuliii [07.11.2009 23:13:19]

#

On joskus tullut törmättyä suomalaiseen Euteller nimiseen palveluun pokeria pelatessa. Itsellä ei kuitenkaan muuta tietoa kuin, että ainakin näin rahaa siirrettäessä homma toimii.

Grez [08.11.2009 10:11:38]

#

askomyyrä kirjoitti:

Edelleenkin mua askarruttaa; miksi niin usein solmitaan erillisiä soppareita pankkien kanssa

Onko sulla jotain tilastotietoa sitten tästä?

Ja voihan sen laskea helposti, missä menee raja, että mikä on järkevin vaihtoehto. Luulen että jotain verkkokauppa.comia ei vois vähempää kiinnostaa nää aggregaattoripalvelut.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta