VB projekteja editoidessa olisi silloin tällöin hyvä tallentaa kopio keskeneräisestä projektista, että on joku paluupiste mistä jatkaa jos jotain menee mönkään.
Olen kokeillut niin, että kopioin koko kansion jossa projekti kaikkine tiedostoineen sijaitsee.
Mutta VB:stä ei oikein pääse perille mistä kansiosta se minkäkin tiedoston ottaa ja mihin tallentaa, ellei käy formi kerrallaan kaikkia läpi.
Onko mitään yksinkertaista keinoa kopioida koko projekti uuteen kansioon, tai kopioida koko kansio niin että VB lukee ja tallentaa kaiken tarvittavan siihen uuteen kansioon, eikä alkuperäiseen?
No vbp-tiedostostahan ne löytyy ihan tekstimuodossa. Eli äkkiähän sellaisen työkalun tekee, joka kopsii ne. Tosin itse kyllä laittaisin ne tiedostot johonkin järkevään kansiorakenteeseen ja koko setin versionhallintaan, niin voisi tehdä "backupin" vaikka kerran tunnissa. Ja jos järkevät kommentit vielä jaksaa kirjoittaa committeihin, niin helpottaa ongelmien paikallistamista myöhemmin kummasti.
vpb-tiedostossa ei ole hakemistopolkua missä projektin tiedostot sijaitsevat?
Eli minulla on projekti1 hakemistossa versio1, ja haluan säilyttää ne.
Ja sitten teen niistä kopiot: projekti2 kaikkine tiedostoineen hakemistoon versio2.
Niin projekti pitää tallentaa "save project as" uuteen hakemistoon, ja sitten joka ainoa formi ja moduli "save form as" muodossa "all files" uuteen hakemistoon?
Sekä päivittää kaikki formeissa olevat bitmapit ym sälä niin että ne ovatkin uudesta hakemistosta?
Tämä on aika työlästä, ajattelin että olisiko helpompi keino.
VBP-tiedostossa on hakemistopolut tiedostoille, mitkä siellä on määritelty projektiin sisältyviksi. Ne on suhteellisia, eli suhteessa siihen .vbp-tiedostoon. Jos ne on samassa hakemistossa, niin siellä on siis pelkkä tiedostonimi. Jos ne on samalla levyllä niin jotain tyyliin ..\..\toinenhakemisto\tiedosto.frm. Jos ne on eri levyllä niin silloin "yllättäen" siellä on kiinteästi se polku, tyyliin X:\Sorsat\ProjektiX\jipii.frm
Formeissa olevat bitmapit on upotettu formien binääritiedostoihin (.frx) eikä VB-softan toimivuuden kannalta ole mitään väliä vaikka poistaisit alkuperäiset kuvatiedostot kokonaan. Tietty jos ne ei ole upotettu vaan luet niitä esim. LoadPicturella, niin sittenhän itse määräät mistä ne lataat.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.