Piirustan OpenGL:llä viivaa ja tekstiä, joihin olisi mukava saada antialiasointia. GL_BLEND ja GL_LINE_SMOOTH ovat molemmat päällä, blendifunktio asetettu (glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA)), kaikki on hintattu GL_NICESTiksi, mutta viivoista erottaa pikselit ja teksti on suttaista. Smoothi enabloituna näyttää tulevan hiukan paksumpaa viivaa kuin ilman, elikkä blendaamisessa ilmeisesti ongelma? Käytössä GLFW ja FTGL.
Sinun pitää luoda antialiasoitu näyttöpuskuri.
Lainatakseni GLFW:n käyttöopasta:
"If you want to enable fullscreen antialiasing, set the GLFW_FSAA_SAMPLES target to a value greater than zero. If the windowing system is unable to fulfil the request, GLFW will degrade gracefully and disable FSAA if necessary."
Aseta siis GLFW_FSAA_SAMPLES esim. arvoon 4.
GLFW_FSAA_SAMPLES ei mielestäni aiheuttanut näkyviä eroja, mutta siinä ohessa selvisi ongelman perimmäinen syy: viivat ja teksti eivät blendaantuneet pelkän taustan kanssa. Quadin piirustus taustalle auttoi. Kiitoksia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.