Olenko nyt ihan väärässä kun kuvittelen, että tällä pitäisi saada aikaan kuuden solun taulukko yhdelle riville:
<TABLE class="linkit" width="100%" cellspacing="4" cellpadding="3"> <TR> <TD widht="160"> <a href="paasivu.html">Etusivu<a> </TD> <TD width="200"> <a href="toinensivu.html">Toinen sivu</a> </TD> <TD width="200"> <a href="kolmassivu.html>Kolmas sivu</a> </TD> <TD width="120"> <a href="neljassivu.html">Neljäs sivu</a> </TD> <TD width="175"> <a href="viidessivu.html">Viides sivu</a> </TD> <TD widht="185"> <a href="kuudessivu.html">Kuudes sivu</a> </TD> </TR> </TABLE>
Yritän testata eri selaimilla, Netscapen 4.jotain laittaa linkit allekkain, eli vain päällimmäinen näkyy koska ne on 2 em paksuisessa linkkikehyksessä sivun ylälaidassa. Olenko minä ihan pöllö vai onko selain? Käyttääkö kukaan enää noin vanhaa selainta? Pitäisi saada ns. mattimeikäläisille sopivat sivut.
Noh noh, en tiedä johtuuko siitä ongelmasi (jota en jaksanut edes lukea), mutta ainakin sorsassa on muutaman kerran "widht" kun pitäisi olla "width".
Sama osui silmään mikä fawkzillakin, mutta ainakin IE 6.0 näyttää tuon taulukon oikein. Widht kirjoitusvirheet eivät luonnollisesti toimi.
Kyllähän sen noin pitäisi mennä - kunhan kirjoitusvirheet korjaat. Tosin kannattaa varmistaa että testaat sivua selaimessa siten, että selaimen leveys on vähintään 1040 pikseliä. Nythän noista width-määritteistä tulee yhteensä 1040 pikseliä. Jos selainikkuna on kapeampi se voi rivittää nuo linkit allekkain.
Niin ja Netscape 4:ssa on lähes olematon CSS-tuki sitten.
edit: yhteenlaskuvirhettä löytyi 180 pikselin verran ;)
joo siis tietenkin kirjoittelin tuohon puuta heinää. En ottanut suoraa lainausta koodista, mikä näkyy siis oikein IE6:ssa itsellänikin.
Olen muuten tekemässä elämäni toisia nettisivuja, yritän suoraan html:llä, ja ennestään tuntemattomalle firmalle opinnäytetyönä. Sanoin minä niille, etten paljon mitään osaa mutta... Huomenna pitäis olla valmiit. Hihhei.
Yritin tehdä sivut, jotka näyttää hyvältä uusimmilla selaimilla, mutta jotka on luettavissa vanhemmillakin. Toi linkkipalkki pitää tarkistaa mitoitukselta, kiitos huomiosta. Olin jo unohtanut laskea niitä pituuksia yhteen välillä.
Mielestäni kannattaa tehdä sivut 100% leveiksi niin että ne toimivat ja näyttävät kaikilla selaimilla samoille. Tietenkin vanhemmilta selaimilta on turha odottaa paljoakaan. Esim Netscape 4.7 on täysi palikka. Hyvä jos se ymmärtää <html> -tägiä. Mahtaakohan edes tukea HTML 4.01 standardeja?
lainaus:
Esim Netscape 4.7 on täysi palikka. Hyvä jos se ymmärtää <html> -tägiä.
Todellakin :). Unelmissani toivon, että kukaan ei käyttäisi sitä :DD Joo mutta nytten Lappeenrantaan..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.