Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Videon lähettäminen sivulle

netman87 [05.10.2009 05:11:28]

#

Olen tekemässä sivua, jolle lähetään videoita. Videon tulee näkyy flash-soittimella autamaattisesti sivun kautta. Videot lähetetään selaimen tai FTP:n kautta. Mikä olisi teidän mielestänne järkevin ratkaisu saada videon converttaus hoidettua automaattisesti, jonka jälkeen videon voisi katsoa sivuilta ja sitä ennen sivuilla lukisi jotain kaunista kuten "Videota valmistellaan.". Käytän sivujen generointiin PHP scriptejä ja olen ajatellut PERL scriptin tekevän osan töistä. Käytössä on myös MySQL-tietokanta. Tällä hetkellä convertoin videot itse bash scriptillä, mutta nykyisellään en ole ihan varma ovatko asetukseni ollenkaan hyvät ja toiseksi virheiden raportointia pitäisi parantaa. Onko jollakulla teistä toimiva järjestelmä videoiden muuntamiseksi flash-soittimella toistettavaan muotoon kuten flv tai m4v (jossa videon tiedot ovat tiedoston alussa). Minulla on root-tunnus käytettävissäni, joten voin yleisimpiä sovelluksia asentaa käyttööni.
Olisin hyvin kiitollinen mikäli kertoisitte oman näkemyksenne kuinta tämä tulisi tehdä ja myös hyväksi todetut asetukset videolle kiinnostavat.
Aikomukseni on tuottaa muutenkin kaksi video-tiedostoa, joista toinen on huonompi laatuinen ja kevyemmässä muodossa (flv) ja toinen tehokkaammalle laitteistolle ja internet-yhteydelle (m4v).

Kiitoksia kaikille jo etukäteen.

netman87 [13.10.2009 00:01:28]

#

aiheeseen liittyen onko kellään hyväksi todettuja optioneita mencoderilla h264 videon vääntämiseen?

esimerkkinä vaikka tämä rimpsu:

mencoder "${1}" -o "/tmp/${filename%.*}.h264" -ovc x264 -x264encopts subq=3:bframes=1:b_pyramid:weight_b:bitrate=1280:threads=auto -of rawvideo -nosound -ofps "${FPS}"

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta