Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: ISO-tiedoston avaus

Tapsa [03.10.2009 01:57:09]

#

Latasin, no saako sanoa Torrentista tiedoston jolla on .ISO-pääte. Miten se avataan ko. tiedostossa on kyllä paljon tavaraa, mutta en saa sitä käyttööni. Tekisinkö suuren virheen jos antaisin tässä sähköposti-osoitteen? Kaipaan ystävää joka on kiinnostunut QB ja VB-ohjelmista.

Metabolix [03.10.2009 02:12:36]

#

ISO-tiedostot ovat (yleensä) levykuvia, jotka on ensisijaisesti tarkoitus polttaa CD:lle valinnalla "burn image" eli "polta levykuva" jostakin CD-levyn polttoon tarkoitetusta ohjelmasta. Jos levykuvan on tarkoitus sisältää musiikkia tai elokuvia, sen voisi saada auki VLC media playerilla. Lisäksi on ohjelmia, joilla sen saa näkymään koneessa CD-asemana, mutta Windowsissa nämä ohjelmat usein ovat maksullisia tai sisältävät mainoksia. Hakusanaksi käy vaikka "Virtual CD-rom drive".

Sähköpostiosoitteesi näkyy tänne kirjautuneille profiilistasi (klikkaamalla nimeä tuosta viestin yläreunasta), ja on roskapostin kannalta parempi jättää se vain sinne.

Tapsa [03.10.2009 02:56:39]

#

Kiitos Metabolix pikaisesta vastauksesta, minulla ei todellakaan ollut tarkoitus polttaa kuvia, vaan ottaa käyttööni tietokone-ohjelma. En uskalla vielä tässä kertoa mistä ohjelmasta on kyse, mutta haluaisin lisätietoa miten .ISO tiedosto avataan. Siinä pitäisi olla "kaupallinen sovellus" ups tais tulla vähän liikaa tietoa!

Sähköpostiosoitteesta en tietänyt että sen näkee jostakin, o´kay antaa tulla käsittäen QB ja VB-ohjelmia. Eniten kiinnostaa tällähetkellä VB6 helppi, koneeni vain herjaa "Asenna MSDN uudelleen" Mistä ton MSDN:n saa? Olen etsinyt sitä yli 10 vuotta tuloksetta.

Metabolix [03.10.2009 03:11:21]

#

Siinä tapauksessa tarvitset tosiaan tuollaisen virtuaali-CD-aseman (ellet jaksa polttaa sitä levyä, jolloin voit laittaa sen ihan oikeaan CD-asemaan). Itse käytin joskus harmaina Windows-aikoinani Virtual CloneDrivea, kokemukset olivat poikkeuksellisen positiivisia.

Älä lainkaan pelkää tehdä uutta aihetta tuosta VB-asiasta vaikka VB-alueelle. Sieltä se ehkä huomataan paremmin.

Tommittaja [03.10.2009 11:35:05]

#

lataa esim Daemon tools. se on siihen hyvä ohjelma. itse käytän sitä.. se Daemon tools lite on ilmainen ja on aivan yhtä hyvä kuin full:kin(tai miksi sitä haluaa kutsua.

temu92 [03.10.2009 13:34:03]

#

Itselläkin käytössä Daemon Tools. Muita toimivia vaihtoehtoisia ohjelmia mm. Alcohol 120% ja myös Nero (se levyn poltto-ohjelma). Ja jos haluaa ihan pakosta saada .iso tiedoston auki niin WinRAR osaa purkaa semmoisia.

rautamiekka [03.10.2009 22:37:05]

#

7-Zip osaa avata ISOn jos haluat vain ottaa sieltä jotain. Muuten joudut käyttämään DAEMON Tools mounttaamaan filun sen käyttämiseksi romppuna.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta