Teen tässä pythonilla symbianille Brick Breakeriä ja mietin mikä olisi paras tapa katsoa törmääkö pallo tiileen.
Ekana tein sellasen mikä katsoo joka kerta kun pallo liikkuu onko sen alla tiiltä. Tämä ei toiminut kunnolla joten rupesin tekemään uutta.
Nyt olen tehnyt sellaista mikä katsoo kulmakertoimen avulla mihin se törmää seuraavaksi aina kun se on kimmonnut jostakin. Onko tämäkään hyvä ratkaisu?
kulma = pallo['d']/180*math.pi #Asteet radiaaneiksi kulmakerroin = math.tan(kulma) #Lasketaan kulmakerroin for i in range(len(laatikot)): #Mennään jokainen laatikko läpi x = pallo['x'] + (pallo['y']-(laatikot[i]['y']+laatikot[i]['h'])) / kulmakerroin #Missä kohdassa ollaan x-akselilla kun päästään y-aksella tiilen kohdalle y = laatikot[i]['y'] #y-akseli if x>=laatikot[i]['x'] and laatikot[i]['x']+laatikot[i]['w'] >= x: #Katsotaan olaanko myös x-askselilla oikeassa paikassa #Törmättiin tiilen alaosaan #Sama vielä muille reunoille...
Kunhan et päädy nollalla jakamaan pystysuorassa tilanteessa. Normaalimuotoiset vektorikaavat yleensä säästävät tästä aiheutuvilta kikkailuilta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.