Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: ASP.NET:n opiskelu

Sam76 [26.08.2009 11:22:45]

#

Moro,

tekisi mieli vähän opiskella web-ohjelmointia ja ajattelin perehtyä pikkaisen tuohon otsikossa mainittuun kieleen. Onko kellään vinkkiä että järjestetäänkö siitä mitään kurssia tms. Oulu-Kajaani-seudulla? Tai olisiko täälläpäin joku joka olisi innokas opettamaan vähän perusteita? Alkuun pääseminen helpottuisi huomattavasti jos joku osaava olisi neuvomassa yleisimmät sudenkuopat. Maksaisin tietysti opetuksesta. VB.NET taipuu jossakin määrin, joten siihen ei tarvitsisi niinkään paneutua.

Grez [26.08.2009 12:00:37]

#

Tunnetko yleisesti ottaen nettiohjelmointia? Periaatteessahan jossain määrin samat lainalaisuudet pätee, käytti sitten mitä vaan alustaa.

Sinänsä ASP.Net ei ole kieli, vaan ASP.Net:ssä voi käyttää kielinä esim. VB.Netiä ja C#:a.

Jos esim. MVC-mallin mukaisia systeemejä haluat tehdä ASP.Netillä, niin Mircrosoftilta löytyy yksinkertaisia videotutoriaaleita ASP.Net -sivustolta, mutta niissä ei taideta käydä hirveästi sudenkuoppia läpi. Suurin "sudenkuoppa" on varmaan käyttäjältä päin tulevaan tietoon "luottaminen", eli siihen kun muistat suhtautua epäluuloisesti, niin pääset jo pitkälle. :D

Sam76 [26.08.2009 12:12:09]

#

Ongelmana on nimeenomaan se, että olen tehnyt hyvin vähän nettiohjelmointia. Olen nyt yrittänyt lueskella kirjoja sekä tehnyt muutaman harjoitteen eli jonkinlainen kuva olkaa olla hahmottumassa. Alkuun pääseminen on vaan niin tuskallisen hidasta:D

Eniten minua ehkä huolettaa, että miten sivuista saadaan turvalliset. Perusolettamuksena on kuitenkin, että huonosti suunnitellun ja toteutetun sivun tietoturva vuotaa kuin enon vanha puuvene.

Kiitti tuosta linkistä, pitene kattoa nuo videot läpi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta