Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Limbo: Ansa verkkopeli

jalski [13.08.2009 12:26:29]

#

Aloitin tekemään toisessa viestiketjussa mainitsemaani Ansa verkkopeliä Infernolle Limbolla. Kyseessä on siis peli, jossa ohjataan kokojan kasvavaa viivaa ja yritetään saada kaverin ohjaama viiva ansaan. Peli loppuu siis, jos osuu omaan tai kaverin ohjaamaan viivaan.

Toteutus on nyt siinä vaiheessa, että verkkopeli ja koodi millä arvotaan pelaajien lähtöpisteet ruudulla puuttuvat vielä.

Tämän hetkinen toteutus koostuu muutamasta säikeestä ja käyttää useampaa kanavaa keskusteluun säikeiden välillä.

Säikeistä tärkeimmät ovat:

- Ikkunasäie: hoitaa tiedonvälityksen ikkunamanagerin välillä.
- Pelisäie: Kuuntelee kolmea kanavaa: pelinhallinta, kello ja näppäimistö.
- Kellosäie: pelisäie käynnistää, kun aloitetaan uusi peli. Vastuussa pelitoimintojen ajoittamisesta.

Kunhan ehdin aloittaa verkkopelitoteutuksen tekemisen, niin postitan koodin tänne haukuttavaksi ja kommentoitavaksi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta