Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: PHP ei käynnisty?

jar61 [04.08.2009 21:15:52]

#

En saa PHP:tä millään käyntiin?? Olen asentanut Apache 2.2 erikseen ja PHP5:n erikseen. Apache on käynnissä mutta PHP ei käynnisty? Olen myös kokeillut Xamppia mutta siinä ei edes Apache käynnistynyt. Käyttis on XP prof. SP3 on asennettuna. Olen yrittänyt noita konffauksia niin Apacheen kuin PHP:nkin mutta mikään vaan ei auta. Missä tuo PHP.ini tulisi oikein olla kun siitä ei ole kunnon mainintaa missään. Apache mulla on Programs kansiossa ja PHP C:n juuressa. Mitä tässä on mitä en ole huomannut?

Teuro [04.08.2009 21:33:54]

#

Millä tavalla olet asentanut PHP:n? php.ini tulisi olla normaalisti php:n omassa kansiossa, joskin sen tulee toisaalta olla sellaisessa paikassa, josta windowsin PATH ympäristömuuttuja sen löytää. modulina asennettuna asennuksen tulisi sujua kuin vettä vain.

Millä tavalla testasit php:n toimimattomuuden? Laittamalla jonkin yksinkertaisen php-sivun htdocs kansioon ja navigoimalla localhost/ osoitteeseen, jossa tuli ainoastaan näkyville kirjoittettu php-koodi vai?

jar61 [04.08.2009 21:59:31]

#

PHP on moduliasennus. Olen kokeillut ini-tiedostoa PHP:n kansiossa ja myskin C:n juuressa. Localhost antaa virheilmoituksen " Yhteyden muodostus epäonnistui"

Teuro [05.08.2009 07:52:40]

#

Tuleeko tarkasti tuo ilmoitus kun navigoit localhost osoitteeseen? Tuo nimittäin viittaisi minusta siihen, ettei edes apache ole käynnistynyt. Tarkista apachen hallintapanelista, onko se käynnistynyt normaalisti. Perinteisesti htdocs kansiossa on valmiina yksinkertainen web-sivu, joka ilmoittaa, että apache toimii oikein.

Varmista siis ensin, että apache toimii ja keskity seuraavaksi vasta PHP:n asennukseen, joskin esim easyphp ja vastaavat paketit sisältävät apachen, php:n ja mysql samassa paketissa.

Triton [06.08.2009 11:30:33]

#

Itse olen käyttänyt VertigovServ-nimistä ratkaisua, mikä myös sisältää mm. apachen, php:n ja MySQL:n. Tämä toimi hyvin myös XP:ssä (ainakin minulla)...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta