Hauska pikku tieto tuli vastaan tänään. Pitää jakaa Putka-ihmisten kanssa. Vielä vuonna 1999 saattoi tehdä kaupallisen pelin lähes puhtaasi assemblyllä. Näin kertoo Chris Sawyer pelistään Rollercoaster Tycoon (v. 1999 Wikipedian mukaan). Lähde:
http://www.chrissawyer.com/faq3.htm
Löytyköön myöhempiä esimerkkejä assemblyllä tehdyistä ns. oikeista peleistä? Kiinnostaisi kuulla, jos se vielä onnistuu joltakulta näinä myöhempinä aikoina.
Rollercoaster Tycoon on "vain" edelleenkehitetty Transport Tycoon. Grafiikkaa on vaihdettu, uusia jippoja on lisätty, mutta perusrunko on pitkälle vanhan TT:n pohjakoodin varassa. Ei sillä että assemblyllä kaupallisen pelin tekeminen olisi väheksyttävä teko, vaan jotta peliin käytetyn ajan mittakaava tulee selkeämmin esille.
Rollercoaster Tycoon olisi kyllä paljon loistavampi peli mikäli Oksennus Ongelma TM
ei olisi niin paha.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.