Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VBA: vba käyttöajan testaus rekisteristä tai muutoin

Kia [10.07.2003 14:23:54]

#

Mulla on Excel taulukko, joka käyttää paljon VBA:lla koodattuja toimintoja. Haluan tehdä tuosta taulukosta myös shareware tyyppisen testiversion rajoitetulla käyttöajalla.
Olen ajatellut mm. rekisteritietojen hyväksikäyttämistä.

Olen lukenut mm. aiheen https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/1222-vb-ja-windowssin-rekisteri ja googlennut vba savesettings ohjeita, mutta en ole varma voiko Excelpohjainen VBA edes lukea muualta rekisteristä kuin HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings? Olen ymmärtänyt, että vain tuonne voidaan tallettaa tietoa (voidaanko viimeiseen hakemistoon tehdä alihakemistoja vielä Excelistä käsin?)

zacura [10.07.2003 14:36:36]

#

Onkahan tuo tarpeellista sillä koodihan on pelkää skriptausta eikä sitä käännetä. Tarkoitan että kuka tahansa voi muuttaa taulukossa olevaa koodia ja poistaa mahdolliset rajoitukset.

Kia [10.07.2003 14:54:39]

#

En. koodi on tarkoitus suojata salasanalla.

Kia [10.07.2003 15:11:36]

#

Taisin keksiä ratkaisun. Miltä kuullostaa?

Dim paiva As Date
Dim nyt As Date
Dim loppu As Date
Dim ero As Date

nyt = Now
' tarkistetaan onko päivä tallennettu
If GetSetting("Testi", "Osa1", "Paiva") <> "" Then
    paiva = GetSetting ("Testi", "Osa1", "Paiva") 'aikaisempi päivä
Else
    SaveSetting "Testi", "Osa1", "Paiva", nyt 'tänään asennettu
End If

'päättymisaika
If paiva <> "" Then
        loppu = paiva + 30 'päättymispäivä
        ero = loppu - Now 'paljonko päättymispäivään aikaa
Else
    loppu = nyt + 30
    ero = loppu - Now
End If

Antti Laaksonen [10.07.2003 21:08:09]

#

Kyllä tuo ratkaisu varmaankin toimii, mutta pystyykö se estämään makron käyttöä, jos lähdekoodia pääsee editoimaan? Vähän taitavampi käyttäjä löytää helposti kohdan, jossa käyttöoikeus tarkistetaan, ja voi poistaa sen.

Kia [10.07.2003 21:40:00]

#

Tarkoitus onkin suojata koodit salasanalla, joka pysyy minulla ja jota voin muuttaa milloin haluan. Ehkä se lienee riittävä, kun en kerran parempaa keksi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta