Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB Ampuminen&Hyppiminen

minapamina [09.07.2003 09:05:42]

#

Miten tehdään ukko ampumaan&hyppimään?
Muistelen että joku on täällä joskus kirjottanu jotai hyppimisestä, mutten mä siitä oikee mitää ymmärtäny. Nii että jos joku kirjottelis vähäse jotai valmista koodia.

kaviaari [09.07.2003 11:12:45]

#

1. Ammusten ampuminen

type ammus
    x as integer
    y as integer
    suunta as integer
    liikkeella as boolean
end type

dim paukku(100) as ammus
dim j as integer

do
if inkey$=" " then gosub ammu
for l=0 to j
     pset(paukku(l).y,paukku(l).x),0
     select case paukku(l).suunta
          case 0
               paukku(l).x=paukku(l).x+1
          case 1
               paukku(l).x=paukku(l).x-1
          case 2
               paukku(l).y=paukku(l).y+1
          case 3
               paukku(l).y=paukku(l).y-1
     end select
     pset(paukku(l).y,paukku(l).x),4
next
loop

ammu:
paukku(j).x=pelaajanx
paukku(j).y=pelaajany
paukku(j).suunta=pelaajansuunta
paukku(j).liikkeella=true
j=j+1
return

minapamina [10.07.2003 12:25:24]

#

Voisko joku kertoo miten tehää ukko hyppii?

kaviaari [10.07.2003 19:38:23]

#

mulla ois koodi mutta se on VB :/

Antti Laaksonen [10.07.2003 21:10:14]

#

Tällaiseen ongelmaan ei ole mitään yleistä ratkaisua, vaan toteutustapa riippuu siitä, miten peli on muuten tehty. Mutta vilkaise tämä viestiketju: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/1278-ukko-hyppimään

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta