Minulla on sama ongelma, mikä on varmaan monella muullakin. Osaan web-ohjelmoinnin teknisesti hyvin, mutta en osaa tehdä näyttäviä graafisia ulkoasuja. Yleensä kun yritän vääntää jotain erikoista, niin siitä tulee yleensä aina samanlainen. Osaisin siis teknisesti tehdä hyvän ulkoasun, mutta kun ei ole sitä taiteellista silmää... Toinen ääripää taas on sitten se, että keksin jonkun loistavan idean, mutta en osaa tai sitä ei kannata toteuttaa sitä koska se tarvitsee flashin (jota en osaa niinkään hyvin, tätä voi tietty harjoitella).
Onko mitään nyrkkisääntöjä tai tapaa, jolla saisin aikaiseksi näyttäviä ulkoasuja?
Lyöttäydyt yhteen jonkun kanssa, jolla on graafista silmää.
Juu olen lyöttäytynyt jo, mutta olisi se mukava osata itsekin jotain.
kai siinä on vähän sama kuin muissakin jutuissa, eli pitää vaan harjoitella ahkerasti.
Mutta miten voi harjoitella, kun ei kertaakaan onnistu (ts. aina tulee aikaiseksi samaa paskaa)? Meinaan että kyllä tuohon jotain peruskikkoja pitää olla tiedossa, sillä eihän sitä PHP:takaan opita, ellei osaa perustietoja.
Kai nyt tuohon graafiseenkin osaamiseen on jotain peruskikkoja, jolla saa jo jotain aikaiseksi. Vai tuleeko muka kaikki hienot (tai edes näyttävät) ulkoasut suoraan taiteilijan aivojen syövereistä?
Silti varmaan 50% ihmisistä on sellaisia, että ne voi lukea PHP-oppaita vaikka kuinka kauan, eivätkä siltikään opi tekemään kunnolla. Kyllä siinäkin tarvitsee jonkinlaista peruslahjakkuutta pohjalle. Jos sitä ei ole, niin on todella tuskallista oppia. Jos ei ole tippaakaan graafista silmää niin on hyvin vaikea tulla hyväksi graafikoksi. Tai jos lauluääntä ja sävelkorvaa ei ole tippaakaan niin on vaikea tulla hyväksi laulajaksi. Mielestäni on resurssien haaskausta, jos jokainen yrittää tehdä kaiken itse.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.