Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: html linkki ja javascript koodi

askomyyrä [27.06.2009 20:45:11]

#

Moi,

Aika yksinkertainen kyssäri, mutta nyt vain mun päässäni jumittaa kun en saa tätä toimimaan..

..eli, PHP:tä ja mulla on radio button jota klikkaamalla avautuu popup ikkuna OMAAN IKKUNAANSA ja ihan hienosti se toimiikin.. tässä koodi:

<input type="radio" name="linkki" id="avaa_ikkuna" onClick=" popWin.close(); createWindow(\'popup.php?play=',$play,'\')">

Mutta, nyt mä haluaisin tehdä ihan perus HTML -linkin jota klikkaamalla nämä kaks javascriptin pätkää ajetaan (popwin.close ja createwindow) mut, kun en nyt millään saa tuota popuppia avautumaan siinä enää omaan ikkunaansa, avautuu siis vain nykyisen selain ikkunan.. sivuston päälle.. eli jotain kikkailua pitäis varmaan kehittää sen hreffin kanssa?

Apu ois poikaa..

Metabolix [27.06.2009 20:52:45]

#

<a href="popup.php?moi=kka" onclick="popWin.close(); createWindow(this.href); return false">

askomyyrä [28.06.2009 05:51:10]

#

itseasiassa, olen kokeillut tätä jo samaa ja kokeilin uudestaankin, mutta tämä ei siis avaa popuppia omaan ikkunaansa, vaan olemassa olevan sivun päälle.. not good.

Lebe80 [28.06.2009 12:27:17]

#

Käytä jotain "modaalia ikkunaa", niin ainakin toimii suht loogisesti.

Aika monessa noissa valmiissa widgeteissä on nykyään sisäänrakennettu ominaisuus upottaa modaaliin ikkunaan iframe tai liittää sisältö ajax:lla.

Itse olen käyttäny SqueezeBoxia, mikä on toiminut varsin hyvin.

Metabolix [28.06.2009 23:21:52]

#

askomyyrä kirjoitti:

itseasiassa, olen kokeillut tätä jo samaa ja kokeilin uudestaankin, mutta tämä ei siis avaa popuppia omaan ikkunaansa, vaan olemassa olevan sivun päälle.. not good.

Kyllä se vain toimii. Toimimattomuus viittaa siihen, että onclick-käsittelijässä tapahtuu virhe, jolloin JS-koodi keskeytetään ja sen sijaan seurataan linkkiä perinteiseen tapaan. Jos käytät Firefoxia, voit virhekonsolista katsoa, mistä on kyse. Luultavimmin ongelma on, että popWin on määrittelemättä.

Lisää siis sulkemisen ympärille try-lohko:
<a href="popup.php?moi=kka" onclick="var e; try { popWin.close(); } catch (e) {} createWindow(this.href); return false">

askomyyrä [29.06.2009 23:14:49]

#

Noniin, nyt sain sen toimimaan tuolla try -metodilla.

popWin oli tosiaankin tyhjä ja oli pari muutakin javascriptin muuttujaa tyhjänä.. lisäsin kaikkiin tuon try -metodin.. ja nyt tosiaankin avautuu popup hienosti omaan ikkunaansa.

Kiitoksia oikein paljon asiallisista vastauksista kaikille.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta