Hello!
Olen rakentamassa useita Java OpenGL pelejä.
----
Tässä pelissäni minulla on max. 24 lentokonetta ja n 300 ammusta
ja peli koordinaatteja päivitetään 200 kertaa sekunnissa.
Minulla on tässä esimerkki yhden lentokoneen voimin, en tässä nyt lähde
tätä peliäni enempää selittämään, kunhan tää ongelma nyt ratkeaa.
http://temp4321.dy.fi/LPS_IP_002.php
Eli kysymyksessä on se ikuinen texture spriten ja texture ammuksen osuman tarkka
tarkistus, kuinka sellainen tulee toteuttaa.
Minulla on tuossa lentokoneen ylä ja ala puolella yhdet tarkistus pixelit
joilla suhteuttaa nuo lentävät ammukset.
Minä päätin että en aio keksi itse näitä yleisimpiä peli ohjelmointi tapoja,
eli mikä on se oikea tapa toteuttaa tämän kaltainen ammuksen ja spriten kolliisio ??
(
Java functio requestFocus() ei jostain syystä aina toimi, paina reload buttonia
selaimesta niin saat jos saat tuon näppäimistön toimimaan. :)
)
//----
Kiitos,,
Hei!
No keksin jo ihan hyvän ratkaisun ihan itse.
Tein haamu koneet jokaiselle lentsikalle,
haamu kone koostuu kolmesta rectanglesta, siipien mukaan,
kun ammus on rectanglen sisällä niin osuma lasketaan.
Ei varmaankaan ihan oppikirjojen mukaan, joten jos oli huono
ratkaisu niin otan vastaan mielelläni parempiakin.
//----
Kiitos,,
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.