Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: VB ja VB.NET

millerii [08.07.2003 20:26:14]

#

Mitä eroa on VB(6):lla ja VB:NET:llä??

Krisu [09.07.2003 21:56:12]

#

VB.NET miinukset:
- VB.NET:istä ollaan poistettu osa VB6:n peruskomponenteista (esim. MSComm, Commondialog).
- Muuttujia ei voida käyttää määrittelemättä (=joudut määrittelemään ohjelman alkuun "Dim a As String" tyyliin)
- Osa peruskomennoista poistettu.

VB.NET plussat:
- Hienomman näköinen käyttöliittymä
- Assembler koodin näyttäminen

Antti Laaksonen [09.07.2003 22:00:58]

#

Itse olen ymmärtänyt (en ole vielä päässyt kokeilemaan VB.NET:iä), että siinä missä Visual Basic 6.0 pohjautuu kokonaan aiempiin Visual Basic -versioihin, on VB.NET monilta osin erilainen kieli, joka on yhdenmukaistettu muiden .NET-kielien kanssa ja käyttää samoja kirjastoja. Todennäköisesti esimerkiksi tiedostojen ja virheiden käsittely on modernisoitu.

lainaus:

- Muuttujia ei voida käyttää määrittelemättä (=joudut määrittelemään ohjelman alkuun "Dim a As String" tyyliin)

Tämähän on hyvä puoli :)

Krisu [10.07.2003 22:28:15]

#

lainaus:

lainaus:

Tämähän on hyvä puoli :)

Kyllähän se selkeyttää huomattavasti koodia, kun muuttujat määritellään aliohjelman alussa/ohjelman alussa, mutta minä itse en läheskään aina vb 6.0:ssa määritellyt muuttujia erikseen vaan otin ne määrittelemättä käyttöön. Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni ;)

Blaze [10.07.2003 23:07:50]

#

muuil = inputbox("kirjota jotain")
msgbox muuli

"Mixei tohon tuu sitä, mitä mää kirjotin??+++"

thefox [11.07.2003 14:46:11]

#

Ei niitä muuttujia kannata useimmiten aliohjelman alussa määritellä (tyyliin C), vaan juuri ennen kuin niitä meinataan käyttää, se selkeyttää koodia.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta