Mitä eroa on VB(6):lla ja VB:NET:llä??
VB.NET miinukset:
- VB.NET:istä ollaan poistettu osa VB6:n peruskomponenteista (esim. MSComm, Commondialog).
- Muuttujia ei voida käyttää määrittelemättä (=joudut määrittelemään ohjelman alkuun "Dim a As String" tyyliin)
- Osa peruskomennoista poistettu.
VB.NET plussat:
- Hienomman näköinen käyttöliittymä
- Assembler koodin näyttäminen
Itse olen ymmärtänyt (en ole vielä päässyt kokeilemaan VB.NET:iä), että siinä missä Visual Basic 6.0 pohjautuu kokonaan aiempiin Visual Basic -versioihin, on VB.NET monilta osin erilainen kieli, joka on yhdenmukaistettu muiden .NET-kielien kanssa ja käyttää samoja kirjastoja. Todennäköisesti esimerkiksi tiedostojen ja virheiden käsittely on modernisoitu.
lainaus:
- Muuttujia ei voida käyttää määrittelemättä (=joudut määrittelemään ohjelman alkuun "Dim a As String" tyyliin)
Tämähän on hyvä puoli :)
lainaus:
lainaus:
Tämähän on hyvä puoli :)
Kyllähän se selkeyttää huomattavasti koodia, kun muuttujat määritellään aliohjelman alussa/ohjelman alussa, mutta minä itse en läheskään aina vb 6.0:ssa määritellyt muuttujia erikseen vaan otin ne määrittelemättä käyttöön. Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni ;)
muuil = inputbox("kirjota jotain")
msgbox muuli
"Mixei tohon tuu sitä, mitä mää kirjotin??+++"
Ei niitä muuttujia kannata useimmiten aliohjelman alussa määritellä (tyyliin C), vaan juuri ennen kuin niitä meinataan käyttää, se selkeyttää koodia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.