Hei.
Minun tulisi saada käyttööni pari kirjastoa. (mm. openCV 1.0, Boost 1.34.1) Miten tämä nyt käytännössä tapahtuu. Ohjeissa lukee: "Once you download the libraries, build them."
Mitä minulla nyt sitten pitäisi tehdä tarkalleen? Eikö riitä että lataa tavaran koneelle? Eritoten tuo build? Käytän Visual Studio 2008:a.
Kiitos, ja anteeksi.
Jos kirjastojen mukana tuli valmiiksi käännetyt binäärit, voit yksenkertaisesti kopioida kirjaston koneellesi ja määritellä kääntäjän otsikkotiedosto polkuihin polun, jonne kopioit kirjaston otsikkotiedostot (.h) ja kirjastopolkuihin polun, jonne kopioit käännetyt binäärit (.lib, .so, .dll, jne...).
Jos valmiiksi käännettyjä binäärejä ei ollut mukana sinun pitää kääntää ne itse. Tämä tapahtuu ajamalla kirjaston mukana tullut kääntöskripti (esim. Makefile tai vastaava). Katso tuliko kirjaston mukana sinun kääntäjällesi sopivaa käännösskriptiä.
Kun kirjasto on käännetty, sitten vain polut kääntäjän asetuksiin ja kirjastoa voi alkaa käyttää.
Kiitos tiedoista ja avusta. Nyt ymmärrän paremmin, mutten silti saa asiaani tehtyä. Pitäisikö aina syntyä .dll -tiedostoja jonnekin? Tässä ohjeessa, jota seuraan sanotaan kirjastojen kääntämisen jälkeen: "Copy all the dll's (boost_1.34.1*.dll, blitz_0.9.dll, opencv*.dll) into "<ROOT_PROJECT_DIR>/debug/""
En ole nyt ihan varma olenko saanut käännettyä näitä kirjastojani.
Voi olla, että syntyy pelkästään staattinen kirjasto (*.lib tai lib*.a). Jos ohjeissa kuitenkin sanotaan, että syntyy dll, niin ohje on luultavasti oikeassa. (Tilanne ei ole riippuvainen koneesta vaan käännettävästä kirjastosta ja käännösasetuksista.) Tiedostoja kannattaa yleensä etsiä hakemistoista bin ja lib.
Boost käyttää omaa ohjelmaa buildaamiseen, bjam:ia.
Voit kirjoitta komentorivissä (missä bjam) esim. seuraavan:
bjam install --toolset=msvc variant=release link=static threading=multi runtime-link=static
Yllä oleva esimerkki tosin on Microsoftin kehitystyökaluille. Lisää Boostin kotisivuilla. Uusin stable release Boostille on muuten 1.39.0 ja Jamille 3.1.17.
Boosthan itsessään on pitkäli pelkkiä headereita ja vain pieni osa käännetään kirjastoiksi.
kiitos taasen. Jos tuon blitz-0.9:n kanssa joku on värkännyt, niin kuulisin mielelläni siitäkin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.