Ajattelin lisätä omaan ohjelmaani kalenteri-ominaisuuden. Kyselisinkin näin ensi töikseni, että löytyisikö keltään jonkinlaista esimerkkiohjelmaa/koodinpätkää ks. ominaisuuden käyttöönotosta? (siis ei mitään valmista vaan helpottamaan hahmottamista ja ks. tapahtumien käsittelyä)
Ajattelisin että kyseessä voisi olla sellainen perinteinen kalenteri, johon voisi merkata jollekin tietylle päivälle tapahtuman ja siitä tulisi ilmoitus ks. päivänä. Merkinnän olisi hyvä myös näkyä ks. päivän kohdalla.
Ja kumman komponentin ympärille tätä kannattaisi alkaa rakentamaan, MonthCalendar: n vai DateTimePicker:n?
Jos joku jaksaa näin kesälläkin vaivautua vastaamaan, niin olisin kovin iloinen:)
Heippa taas Sam76!
hieman pureskeltavaa, toivon mukaan mahdollisimman vähäisten, sadepäivien varalle
Schedule/Calendar/Task systeemin perusidea on tietokanta, johon kerätään päiväämääriä/kellonaikoja/tehtävä infoa.
Itse tietokanta voi yksinkertaisimmillaan olla tekstitiedosto, josta splitataan rivit merkijonotaulukkoon ja tutkitaan luupissa sisältääkö jokin taulukon alkion merkkijono esim. päivämäärä-osuuden, merkkijonoksi muutetusta, Now-funktion palauttamasta datasta...toki on järkevämpää käyttää hyväkseen esim. Access-taulua/datasettiä/SQL-kyselyjä jne...
Itse kalenterikomponentin valinta riippuu lähinnä siitä, miten tarkkaa päivämäärä/kellonaika -infoa halutaan klikkailla hiirellä osaksi syötettä...
Koodatessa istumalihaksien rasittuminen on suoraan verrannollista halutun automatisoidun piipityksen/vilkkumisen määrään...
Itse toteuttaisin moisen viritelmän timer- pohjaisena Windows-palveluna...
Moro taas neau33 ja kiitos vastauksesta.
Täälläpäin satelee vettä, joten aloin hahmottelemaan ks. ominaisuutta kertomasi perusteella. Rakentelen(ainakin yritän) MonthCalendar:n ympärille muutaman ominaisuuden(merkinnän tallentamisen, merkintöjen näyttäminen kalenterissa esim. värikoodeina ja merkinnän muokkaamisen) ja laitan pohjalle access-kannan.
Merkinnän tallentaminen onnistuu ihan hyvin mutta toivotunlainen tiedon palauttaminen vielä vähän hakusessa. Saatta olla että joudun vielä kysymään siihen neuvoa mutta kokeillaanpa ensin ihan omin neuvoin:)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.