Voisko joku vähä neuvoo mite tehä helppo tiedostojen uploadaamis sivu serverille ( nii että se on salasanan takana, ja ettei muut pääse tunkee mitää roskaa sinne ) Mbnetissä ku ei ole uploadaamis jutskaa ja ftp ei toimi mun koneella. ( joutuu aina kipaseen floppi-diskin kanssa kavereille ja käyttään niiden nettiä )
Luo sivu, ja rekisteröi käyttäjä sisään joko sessioneilla tai kekseillä. Sitten siinä login-sivun takana on upload-skripti.
No onpas turvallinensysteemi :-P
Mbnetissä kannattaa käyttää htaccesii. Kato sieltä koti.mbnet.fi sivulta siihen ohjeita.
mä kokeilin temen vinkkii tuolla keskustelu/uploadi paikassa, mut ei toiminu. anto vaaan kaikkeee "cannot open http stream..." (jos oikein muistan ton rimpsun ulkoo)
htacces on kyl hyvä
Warning: copy(http://koti.mbnet.fi/MuN SiVuT/php testit/sisään//tmp/phpZncEo4) [function.copy]: failed to create stream: HTTP wrapper does not support writeable connections. in /mbnet/t/teamos/php testit/up.php on line 7 VIRHE! Tiedostoa ei saatu imutettua.
(temen vinkki anto tän)
mikä tässä mättää: (osan kopsasin temen vinkistä)
<html> <head> <title>Imutus</title> </head> <body> <h3>Tiedoston DEMO-Imutus</h3> <form name="form" method="post" action="upload.php" enctype="multipart/form-data"> <p>Tiedosto, joka aiotaan imuttaa: <input type="file" name="tnimi"> </p> <p> <input type="submit" value="Submit"> </p> </form> </body> </html> <?php move_uploaded_file ($tnimi, ""); echo ("Tiedosto siirrettiin onnistuneesti."); ?>
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to access in /mbnet/t/**/php testit/upload.php on line 2 Tiedosto siirrettiin onnistuneesti.
Ei oo oikeuksia...
lainaus:
move_uploaded_file ($tnimi, "")
Tämä kohta nyt hämää, eihän tuo tee mielestäni mitään tuossa. Itse olen tehnyt tiedoston upload:in näin:
(tallenna esim. main.html nimellä seuraava koodi)
<html> <head> <title>Demo upload</title> </head> <body> <form enctype="multipart/form-data" action="upload.php" method="POST"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000"> Tiedosto: <input name="tnimi" type="file"> <input type="submit" value="Lähetä"> </form> </body> </html>
(upload.php)
<?php // Hakemiston nimi johon tiedosto siirretään, muista // luoda hakemisto jos sitä ei ole olemassa! $hakemisto = "uploads/"; $tiedosto = $hakemisto. $_FILES['tnimi']['name']; if (move_uploaded_file($_FILES['tnimi']['tmp_name'], $uploadfile)) { echo "Tiedosto siirrettiin onnistuneesti."; } else { echo "Mahdollinen file-upload hyökkäys tapahtunut, tiedoston nimi oli: " . $_FILES['tnimi']['name']; } ?>
lainaus:
Warning: copy(http://koti.mbnet.fi/MuN SiVuT/php testit/sisään//tmp/phpZncEo4) [function.copy]: failed to create stream: HTTP wrapper does not support writeable connections. in /mbnet/t/teamos/php testit/up.php on line 7 VIRHE! Tiedostoa ei saatu imutettua.(temen vinkki anto tän)
MBnet:n palvelimilla PHP ajetaan Safe Modessa jolloin copy() funktio ei toimi.
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to access in /mbnet/t/****/php testit/upload.php on line 7 Mahdollinen file-upload hyökkäys tapahtunut, tiedoston nimi oli: Uusi Tekstitiedosto.txt
??? mikähän mulla meni vikaan?
tein kansion uploads, mutta ei toimi
$hakemisto = ".uploads/";
Oisko hyvä olla piste tos alus?
lainaus:
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to access in /mbnet/t/****/php testit/upload.php on line 7 Mahdollinen file-upload hyökkäys tapahtunut, tiedoston nimi oli: Uusi Tekstitiedosto.txt??? mikähän mulla meni vikaan?
move_uploaded_file() funktiota ei näköjään pysty käyttämään if() lauseessa tuollain kun olin sen kirjoittanut (ainakaan MBnet:ssä). Mutta seuraava upload.php toimii, testattu MBnet:n palvelimella. Ennenkuin testaat muista luoda se upload -hakemisto ja aseta sille täydet luku-, kirjoitus- ja suoritusoikeudet jolloin chmod:ksi tulee 777
<?php if(is_uploaded_file($_FILES['tnimi']['tmp_name'])) { $nimi = "./upload/".$_FILES['tnimi']['name']; move_uploaded_file($_FILES['tnimi']['tmp_name'], $nimi); echo "Tiedosto ".$_FILES['tnimi']['tmp_name']." on kopioitu hakemistoon ".$nimi."\n"; } else { echo "Mahdollinen file-upload hyökkäys tapahtunut, tiedoston nimi oli: " . $_FILES['tnimi']['name']; } ?>
Se toimii!! kiitti!
:-)
PHP:n manuaalissa on tuollainen suora pätkä tähän uploadiin kuten tuo on juuri siitä matkittu.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.