Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Dev-C++ editorin "pakottaminen" ANSI C standardiin

Ville [17.05.2009 13:16:03]

#

Käytössä Dev-C++ editori ja MinGW-kääntäjällä.

Olen jossain nähnyt,(liekö peräti täällä putkan sisuilla ???) mutta en millään enään muista miten käyttämäni editori saatiin "pakotettua ymmärtämään" vain ANSI C standardia ja palautettua "avarakatseisemmaksi" takaisin.
Jostain asetusten kautta se muistaakseni tehtiin...

Koska eikö ole niin että kaikki mikä toimii tuon standardin kanssa, toimii myömemminkin julkaistujen standardien kanssa?

Koetin googlettaa mutta ilmeisesti en oikeaa loitsua osannut hakuruutuun asettaa :(

os [17.05.2009 13:39:54]

#

http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Standards.html

Kääntäjän saa pakotettua tukemaan vain tarkasti standardien mukaista koodia erilaisilla käännöslipuilla. Tyypillisiä tässä yhteydessä käytettyjä lippuja ovat esimerkiksi -ansi ja -std=c99. Dev-C++:ssa käännösliput löytyvät Googlen mukaan jonkinlaisen "Compiler options" -kohdan alta.

Ville [17.05.2009 17:07:34]

#

Kiitos vinkistä.
Nyt taisin löytää :)

jokupoika [17.05.2009 17:22:02]

#

Ihan mielenkiinnosta kysyn kun alottelija olen, että miks jotkut käyttää dev-c++:aa? Itse kun windowsille etsin ympäristöä niin totesin että tuosta on todella monella huonoja kokemuksia, lisäksi sitä ei ole päivitetty since 2005?

Eikös esim microsoftin visual c++ ole paljon parempi??

sori offtopic

vehkis91 [17.05.2009 18:02:21]

#

Juu, ei kannata enään käytää dev-cpp:tä mieluummin käytä Code::Blocksia tai tuota visual c++.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta