Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Kirjautumissysteemi kismittää

Sivun loppuun

janijohannes [08.05.2009 06:32:26]

#

Yksi tuttuni on päässyt koneeltani kirjautumaan tunnuksillani sisään klikkaamalla linkkiä sivuhistoriassa.
Hän on heitellyt todella typeriä ja "auttavaisia" viestejä. Osan olen ehtinyt poistaa itse, mutta vielä niitä siellä on...

Ajattelin jos Ohjelmointiputkan keskustelu-skriptiä voisi parannella?

Metabolix [08.05.2009 08:06:48]

#

Tuopa on todella harmillista.

Voit valita profiilistasi kohdan "kirjaudu sisään ainoastaan istunnon ajaksi", jolloin evästeen pitäisi vanheta, jos et käytä sivustoa n. puoleen tuntiin (en ole varma tarkasta ajasta). Jos kuitenkin selaimesi jostain syystä tallentaa salasanatiedot, täytyy myös sen asetuksia jollain tavalla säätää.

Voit myös klikata itse linkkiä "kirjaudu ulos", jolloin eväste varmasti poistetaan.

Antti Laaksonen [08.05.2009 09:54:17]

#

janijohannes kirjoitti:

Yksi tuttuni on päässyt koneeltani kirjautumaan tunnuksillani sisään klikkaamalla linkkiä sivuhistoriassa.

Millaisen linkin kautta tämä oli mahdollista? Vai tallentaako selaimesi automaattisesti lomakkeisiin kirjoitetut tiedot?

janijohannes kirjoitti:

Hän on heitellyt todella typeriä ja "auttavaisia" viestejä. Osan olen ehtinyt poistaa itse, mutta vielä niitä siellä on...

Voit toimittaa minulle sähköpostitse listan viesteistä, niin poistan ne sekä mahdolliset jatkokeskustelut.

janijohannes kirjoitti:

Ajattelin jos Ohjelmointiputkan keskustelu-skriptiä voisi parannella?

Minusta ensisijainen ratkaisu on, että "kaverisi" lopettaa hölmöilyt.

Grez [08.05.2009 10:33:29]

#

Antti Laaksonen kirjoitti:

janijohannes kirjoitti:

Yksi tuttuni on päässyt koneeltani kirjautumaan tunnuksillani sisään klikkaamalla linkkiä sivuhistoriassa.

Millaisen linkin kautta tämä oli mahdollista? Vai tallentaako selaimesi automaattisesti lomakkeisiin kirjoitetut tiedot?

Tai sitten kysyjä ei vaan ole kirjautunut ulos.

Minusta "ensisijainen" ratkaisu on, että epäluotettavia "kavereita" ei päästetä omaa konetta käyttämään, ainakaan omilla tunnuksilla.

Kaverisihan voisi periaattessa tehdä vaikka sellaisenkin "jäynän", että asentaisi keyloggerin joka välittää tiedot eteenpäin, ja voisi sen jälkeen kiusailla sinua näppärästi omalta koneeltaan. Eli eipä siinä sivustojen systeemit paljon auttaisi.

janijohannes [08.05.2009 13:30:26]

#

1. Älä päästä epäluotettavia kavereita koneellesi.

Vastaus: Se, jota sanoin tutukseni, oli ennen ollut luotettava mutta nyt olikin käynyt näin.

2. Kirjaudu ulos-linkin klikkaaminen.

Vastaus: Kyllähän sitä on klikattu.

3. Grezin vastaus

No tämän ei pitäisi olla mahdollista koska puhdistukseni pitäisi hoitaa se.

4. Antin kysymys

Siinä oli linkki viestin muokkaukseen.

Grez [08.05.2009 13:46:34]

#

Pelkän muokkauslinkin kautta ei kyllä oikein voi päästä kirjautumaan toisen tunnuksilla. Siis esimerkiksi tuon viimeisen viestisi muokkauslinkki on kenen tahansa arvattavissa. Jos nyt yritän mennä tuohon, niin en suinkaan pääse sinun tunnuksillasi sisälle vaan saan ilmoituksen "ei muokkausoikeutta!"

Lebe80 [08.05.2009 22:32:47]

#

janijohannes: muuta varmuuden vuoksi salasanasi niin ei pitäisi kirjoittelun onnistua. Itse veikaan myös, ettet vain ole muistanut kirjautua ulos.

JussiR [12.05.2009 17:29:22]

#

Nii ja jos tekee virheen niin turhaan siitä valehtelee täällä :D


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta