Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Visual Studio Setup project

jwinterh [07.05.2009 01:10:27]

#

Olen tässä pari päivää jo leikkinyt tuon VS 2008 mukana tulevan Setup and Deployment Project 'toiminteen' kanssa ja muuten alkaa homma olemaan hanskassa mutta yksi asia on vielä jäänyt ongelmaksi.

Olen asentamassa sovellusta tällä asennuspaketilla jossa mukana tehdään params.txt eli tiedosto jossa on 'tärkeätä' tietoa itse sovellukselle. Tähän params.txt tiedostoon pitäisy nyt asennuksen yhteydessä saada kirjoitettua käyttäjän valitsemaa tietoa. Eli jos käyttäjä valitsee että asennetaan ohjelma c:\temp -kansioon niin tämä tieto pitäisi saada kirjoitettua params.txt tiedostoon asennuksen yhteydessä (jälkeen). En meinaa mistään ole löytänyt tuosta kohtaa missä voisi muokata jotain tiedostoa. Windows Registry Editor kyllä löytyy mutta en sinne halua mennä sorkkimaan.

Okei, kikka kolmonen olisi seuraavanlainen:
1) Kirjoitan halutut tiedot asennuksen yhteydessä rekisteriin
2) Asennuksen jälkeen ennen kuin itse asennus loppuu ajan toisen itse tekemäni sovelluksen (joka siis on mahdollista) joka puolestaan lukee rekisteristä tarvittavat tiedot ja kirjaa nämä params.txt tiedostoon. Kun tiedosto on tehty, poistan lopuksi kirjoittamat rekisteriarvot.

Tämä vaan tuntuu todella turhauttavalta... =)

Olisiko kukaan törmännyt tällaiseen ominaisuuteen VS 2008 asennuspakettisovelluksessa. Ja nyt en halua vastauksia että osta Install Shield (tiedän että siellä pystyy koska olen käyttänyt sitä viime vuosituhannella). Eli tarkoitus on vain saada tietoon että onko VISUAL STUDIO 2008 paketissa tämä mahdollista.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta