Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windows Vista Premiumin verkko-ongelmat

Mihailoviz [28.04.2009 19:35:18]

#

Apua kaivataan!

Elikkäs Acerin Aspiressä alko tökkiin tuo nettiyhteys oikein kunnolla. Viikon verran toimi netti muutakuin tökkäsi piuhan seinään ja surffaili. Ny alkaa hermot mennä tuon vistan kanssa. Ongelma on siis seuraavanlainen:

Kun tökkään kaapelin kiinnisuoraan nettipistokkeeseen niin tulee herja "rajoitettu yhteys". Elikkäs missä vika? olen yrittänyt säätää ja vääntää mutta ongelma ei vaan katoa. Help me with that!

alottelijaa [28.04.2009 22:10:07]

#

koita mitä tapahtuu jos kirjoitat komentoriville:

ipconfig /release ja sen jälkeen
ipconfig /renew

jos kone ei vieläkään pääse nettiin koita vaikka käynnistää se adsl boksi uudestaan, itselläni auttaa välillä.

Merri [29.04.2009 09:06:07]

#

Jakaako ADSL-boksi julkisia vai lähiverkon IP-osoitteita? Yleensä palveluntarjoajat antavat korkeintaan kaksi IP-osoitetta, joten jos useita koneita yrittää saada boksin kautta ottamaan julkisia osoitteita, niin toinen tai kolmas kone saattaa jäädä ilman osoitetta rajoituksen takia. Minulla esimerkiksi riitti se, että vaihdoin netin toimimaan langattomasti ja en sitten saanutkaan koneelle enää julkista IP-osoitetta (näkyi palveluntarjoajalle eri laitteena). Pakko oli kytkeä kaapeli, että IP-osoitteen sai. Sinun tapauksessasi kysymykseksi nouseekin, että onko boksiin kytketty lähiaikoina muita uusia koneita?

alottelijaa [29.04.2009 14:21:51]

#

hyvä pointti, koulussakin osoitteet tuppaavat loppua kesken

Mihailoviz [05.05.2009 12:13:40]

#

Kiitoksia nopeista vastauksista.

Mutta ikävä kyllä en vieläkään ole saanut hommaa toimimaan. Pitänee kokeilla ajaa
uusiksi verkkokortin ajurit.

Siitä on jokunen vuosi kun olen itse näitä verkko-ongelmia ratkaissut ja lähinnä vain XP Pro:n kanssa.

Kone muuten ilmoittaa "ei yhteyttä DHCP palvelimeen" pyyntö aikakatkaistiin.


Eli mitä tuo sitten tarkalleen ottaen tarkoittaa.

Kehtaako joku auttaa?

punppis [07.05.2009 17:54:52]

#

DHCP-palvelin on palvelin, joka jakaa verkossa oleviin tietokoneisiin IP-osoitteet. Yleensä tuo DHCP-palvelin on joko ADSL-modeemissa joka sitten jakaa lähiverkon koneille sisäisen ip-osoitteen ja liikenne kulkeen yhden julkisen ip-osoitteen kautta ISP:lle. Toinen vaihtoehto on juurikin tuo että DHCP-serveri on suoraan ISP:n päässä eli ADSL-modeemi tavallaan vaan yhdistää sinut ISP:lle, joka antaa suoraan sieltä julkisen ip-osoitteen. Voihan tuo DHCP-serveri tietysti olla erikseenkin, mutta se onkin sitten juttu erikseen.

Ei yhteyttä DHCP-palvelimeen voi siis tarkoittaa montaa asiaa. Jos käytöt NATia (eli boksi jakaa sisäisiä ip-osoitteita) niin se DHCP-serveri voi olla mennyt pois päältä tai boksi on yksinkertaisesti rikki. Jos taas saat ip:n suoraan operaattorilta niin yhteys voi tietysti olla myös katki tai tuo Merrin ehdotus, eli ip-osoitteet loppuvat kesken.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta