Morjens...
Minulla on pieni ongelma tiedostojen linkittämisen kanssa. Eli idea on tämä: Minulla on kansio PELI, jonka sisällä on joitain tiedostoja peliin liittyen. PELI-kansiossa on kansio PIIRTO ja sen sisällä on tiedosto PIIRTO.HH. PIIRTO-kansiossa on myös kansio PIIRTOCCT, mikä sisältää PIIRTO.CC:n
Itse ongelma on se, jotta kuinka saa dev-cpp:llä linkitettyä nämä tiedostot keskenään, kun PIIRTO.CC:ssä lukee #include "PIIRTO.HH", eikä #include "PIIRTO/PIIRTO.HH".
Tuohan olisi helppo vain muuttaa tiedoston nimeä mutta en voi sitä tehdä, koska tuo on PIIRTO.CC:ssä oleva teksti on valmista koodia, mitä ei saa muokata.
Onko devin valikoissa jokin kohta missä voi määritellä kansioita mistä se etsiin noita includeja tai jotain?
Projektin asetuksiin voi noita polkuja määrittää. Taitaa olla ihan "include dirs" tms.
Miksi tarvitaan erillistä PIIRTOCCT-hakemistoa? Miksei PIIRTO.CC voi olla samassa hakemistossa PIIRTO.HH:n kanssa? Ja onko jokin erityinen syy, ettei saa muokata?
Se on harkkatyö, jossa ei saa muokata noita, vaikka olis kuinka tyhmästi tehty.
Lisäsin ne sinne, mutta ei näytä siltikää linkittävän... Pitääkö jonnekki muuallekkin laittaa merkintöjä. Kuten esim. mikkä includet se kattelee noista erillisistä kansiosta
Selvitäpä nyt vielä nuo termit. Includella ja linkittämisellä ei ole mitään tekemistä keskenään.
Mikä on virheilmoitus, ja mitä lisäsit projektin asetuksiin?
No linkitys saattaa olla väärä termi mitä käytän, mutta siis virheilmoitus mikä tulee on:
PIIRTO.HH: No such file or directory.
Menin Project Options --> Directories(Välilehti) --> Include Directories(Välilehti) ja sinne lisäsin ton kansion PIIRTO ja varmuuden vuoksi vielä ton PIIRTOCC:n
Wusakko kirjoitti:
Morjens...
Minulla on pieni ongelma tiedostojen linkittämisen kanssa. Eli idea on tämä: Minulla on kansio PELI, jonka sisällä on joitain tiedostoja peliin liittyen. PELI-kansiossa on kansio PIIRTO ja sen sisällä on tiedosto PIIRTO.HH. PIIRTO-kansiossa on myös kansio PIIRTOCCT, mikä sisältää PIIRTO.CC:n
Itse ongelma on se, jotta kuinka saa dev-cpp:llä linkitettyä nämä tiedostot keskenään, kun PIIRTO.CC:ssä lukee #include "PIIRTO.HH", eikä #include "PIIRTO/PIIRTO.HH".
Eli siis peli kansion alla on piirto kansio jossa on otsikkotiedosto. Tämän kansion sisällä kansio piirtocct jossa on .cc tiedosto? Eli siis peli->piirto->piirtocc.
Jos näin niin eikäs tuon include kansion pitäisi olla ../piirto.hh eikä piirto/piirto.hh. Käsittääkseni tuo katsoo #include käskyt suhteutettuna lähdekoodiin(ainakin ubuntun alla koodatessani g++ kääntäjällä toimii noin) joten jos piirto.hh sijaitsee ylempänä kansiorakenteessa pitäisi polun olla ../piirto.hh(tai ..\piirto.hh tietty jos käytät windowsia. Itsellä tuo ubuntun tapa tulee tottumuksesta).
Ja kuka kumma tuon rakenteen tuolla tavalla on tehnyt? Eri hakemistot jokaiselle tiedostolle?-) Sen viellä ymmärtäisi että .cc tiedostot olisi yhdessä kansiossa ja otsikkotiedostot toisessa varsinkin jos otsikkotiedostot olisi lähdekoodien alaisessa kansiossa(itsellä esmes projektini jaettu siten että pääkansio->src->headers. Olen miettiny viellä src kansion jakamista eri alueisiin kun alkaa noita tiedostoja kertymään aikalailla, yli 30 tiedostoa, mutta periaate on siis sama).
Voin tosin olla väärässäkin kun en IDE:ä käytä vaan tekstieditoria+make käskyä. Ja jos IDE:llä käytät niin luultavasti include kansion pitää olla määritelty aina aseman tunnuksesta asti eli c:\xxx\peli\piirto tms.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.