Mä vaan sanon et noi ircin op(raattorit)it ovat aika heikko hermosii, kun mä vaan aika paljon mainostan mun Laserii niin tulee kikki ja kun mä meen kysyy et mitä mä tein niin mut heitetään ulos kokonaan. Ehottaisin yhen uuden opin ottamista yhen toisen tilalle. Musta se on epäoikeuden mukaista! No se siitä sitten. Moro!
Voi pikku joukua :)
Mä vaan sanon että noi ircin käyttäjät on aika pällejä. Ku ne vaan mainostaa jotain Laserii ja sitte ku niitä kikkii nii ne tulee avautumaan ja sitte ku ne bannataan ne tulee foorumin whinettämään.
;)
Äksdee
Ja yhdyssanat hallussa :)
No siis irkki on tarkoitettu puhumista, ei mainostamista varten. Kaikki mainokset voi jättää pois. Myös away nickit/skriptit ja ylipäätänsä kaikki skriptit voi jättää kokonaan pois.. Ketään ei kiinnosta jos lähdet paskalle ja vaihdat nickiäsi peelo^vessa. Tätä varten on /away komento.
Myös mIRC värit ei kuulu RFC1459 standardiin, joten ei värejä. Muilla clienteillä mIRC värit näkyy vain outoina merkkeinä tekstin seassa.
Nickin vaihtaminen sitäpaitsi rasittaa enemmän IRC-verkkoa kuin /away komennon käyttäminen, koska kun vaihdat nickin rekisteröityy se jokaiselle IRC-verkon serverille, mutta /away komento rekisteröityy vain sille serverille minne olet yhteydessä. Muilta servereiltä away messagesi on "Gone".
lainaus:
Ehottaisin yhen uuden opin ottamista yhen toisen tilalle.
Kerro lisää.
lainaus:
Myös mIRC värit ei kuulu RFC1459 standardiin, joten ei värejä. Muilla clienteillä mIRC värit näkyy vain outoina merkkeinä tekstin seassa.
Kyllä ne värit näkyy monissakin clienteissa...
mikko: Katos, ooks mä sellasenkin pistänyt. Totani joo, ehk ei sittenkään. Aika pelottavalla tavalla kysyit... hrrrr... pelottaa. Joo et hyvää päivän jatkoo vaan.
ps. se oot sinä! HAHAHAAA! (vitsi vitsinä hei!)
lainaus:
Mä vaan sanon et noi ircin op(raattorit)it ovat aika heikko hermosii, kun mä vaan aika paljon mainostan mun Laserii niin tulee kikki ja kun mä meen kysyy et mitä mä tein niin mut heitetään ulos kokonaan. Ehottaisin yhen uuden opin ottamista yhen toisen tilalle. Musta se on epäoikeuden mukaista! No se siitä sitten. Moro!
IrcOp on henkilö, jolla on serveriltä saatu opin oikeus joka koskee jokaista kanavaa. Lisäksi IRC-opilla on oikeus potkia/bannata porukkaa serveriltä. Tälläisia henkilöitä ei #ohjelmointiputka-kanavalla ole. Sitäpaitsi IRCNetissä ei taida olla ircoppeja ollenkaan...
lainaus:
Sitäpaitsi IRCNetissä ei taida olla ircoppeja ollenkaan...
Kyllähän on! IRCnet olisi aivan samanlainen paikka kuin quakenet jos ircnetissä ei olisi irc-opeja. Vilkaisepas http://www.uknet.com/gallery/IRCnet-Operators että kyllä niitä löytyy. Onhan tuolla pari suomalaistakin.
Edit: Meni hiukka off-topiciksi mutta ei se mitn..!
lainaus:
IRCnet olisi aivan samanlainen paikka kuin quakenet jos ircnetissä ei olisi irc-opeja.
Eiköhän niitä operaattoreita ole QNetissäkin, eli verkon käyttäjien toiminta ei ole kiinni operaattoreista. Ja itseasiassa QNetissä on ihan järkeviäkin kanavia verrattuna esimerkiksi Ohjelmointiputkan kanavaan IRCNetissä, jonka taso ei aina päätä huimaa.
Itselläni on vieläpä sellainen mielikuva, että QNetin operaattorit olisivat aktiivisempia kuin IRCNetin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.