Minun pitäisi saada puhelimella ssh-yhteys palvelimeen ja tämä pitäisi toteuttaa pythonilla. Tiedän, että pythoniin on olemassa paramiko moduuli, jolla saa muodostettua ssh-yhteyden palvelimeen ainakin tietokoneella, mutta toimiiko paramiko puhelimessa (s60) ja jos toimii niin miten saan puhelimeeni asennettua paramiko moduulin?
Jos paramikoa ei voi käyttää niin olisiko ideoita, millä saisin ssh-yhteyden toteutettua? Eli pitäisi saada ssh-yhteys ja sen jälkeen pystys ajamaan palvelimella oleva koodi.
Muistaakseni joskus luin, että pys60:n mukana tulevalla Application Packagerilla luotavaan .sisiin olisi mahdollista laittaa myös kolmannen osapuolen kirjastoja. Ja kaiken järjen mukaan pitäisi toimia, kunhan paramiko itse toimii normaalisti python 2.5.4:llä (vai mikähän tuon pys60:n mukana nyt puhelimeen asentuikaan...), nopeastihan tuon testaa itse :).
Onko SSH:n käyttö ihan pakollista? Voisiko sen kiertää jotenkin? Vaikkapa esimerkiksi jonkun sopivasti turvatun web-palvelun avulla.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että ei ole mitään tietoa miten tuo kolmannen osapuolen kirjastoon tuon voisi laittaa, saatikkaan, että sissistä olisi tietoa.
SSH:n voi kiertää muutenkin kunhan vain onnistuu ajatus, että pääsen puhelimella käsiksi palvelimeen ja, että puhelimella pystyn ajamaan koodin joka on palvelimella.
Näillä tiedoilla tuohon riittää ihan vaikkapa jo yllä mainittu web-palvelu. Eli heität jonku webbiservun pystyyn, teet sinne jonkun sivun, joka suorittaa halutun koodin palvelimella, ja surffailet puhelimella tuolle sivulle.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.