Terve
Tarvitsin tämän .htaccess & .htpasswd suojaus systeemin omalle serverille, mutta en tiedä miten laitan tämän tiedoston:
AuthUserFile /www/salattavakansio/.htpasswd
AuthName "Salaiset sivut"
AuthType Basic
require valid-user
Htdocs on osoitteessa C:\Apache\htdocs, mutta miten se kuuluu laittaa tuhon AuthUserFile juttuun?
Olisko
AuthUserFile "c:/hakemistomissäseon/tiedostonimi"
Grez kirjoitti:
Olisko
AuthUserFile "c:/hakemistomissäseon/tiedostonimi"
Tämä ei löydä tuota .htpasswd'tä vaikka osoite olisi oikein tuolla tavalla kirjoitettu.
Mistä tiedät että se ei löydä sitä?
Itse tein htpasswd:llä tiedoston c:\htdocs\.htpasswd
Tein seuraavan c:\htdocs\.htaccess
AuthUserFile "c:/htdocs/.htpasswd" AuthName "Salaiset sivut" AuthType Basic require valid-user
ja hyvin toimii.
Tietenkin kannattaa varmistaa, että httpd.conf:ssa on ko. hakemmistolle määritelty AllowOverride vähintään AuthConfig
Ei tämä toimi mulla ainakaan. Noi AllowOverride jutuilla on All oikeudet..
Rocceri kirjoitti:
Ei tämä toimi mulla ainakaan. Noi AllowOverride jutuilla on All oikeudet..
Korjaus tohon, siis, muten hakemistolle määritellään toi? Mihin kohtaan? :S
Siis omassa tapauksessani sieltä löytyy tällaiset kohdat
DocumentRoot "C:/htdocs" #Oletukset <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None Order deny,allow Deny from all </Directory> #Documentrootin asetukset <Directory "C:/htdocs"> Options Indexes FollowSymLinks Includes All AllowOverride AuthConfig Order allow,deny Allow from all </Directory>
Grez kirjoitti:
Siis omassa tapauksessani sieltä löytyy tällaiset kohdat
DocumentRoot "C:/htdocs" #Oletukset <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None Order deny,allow Deny from all </Directory> #Documentrootin asetukset <Directory "C:/htdocs"> Options Indexes FollowSymLinks Includes All AllowOverride AuthConfig Order allow,deny Allow from all </Directory>
Nää Includes All -jutut, niin onko ne laitettu siihen kun on asennettu CGI tms?
Laitoin omat tollee, mutta ei toimi :S
Näköjään copy&edit&paste puuhastelussa mulla kävi joku kämmi. Itse asiassa documentrootin asetukissa mulla on:
<Directory "C:/htdocs"> AllowOverride AuthConf Options None Order allow,deny Allow from all </Directory>
Mutta ei tuon Options-asetuksen asiaan pitäisi vaikuttaa. Nämä muut noiden AllowOverride -rivien ympärillä oli vaan osoittamaan missä paikoissa ne on.
Olethan käynnistänyt apachen uudestaan sen jälkeen kun muutit httpd.confia?
Tietysti. En vain tiedä mikä on vikana. Täytyykö Apacheen asentaa joku lisäosa tuota varten?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.