Tein vähän aika sitten jo aiheen, jossa kysyin attribuuttien ehdottelijaa. Sieltä tuli huikeat kaksi vaihtoehtoa. Ajattelin sitten tehdä aiheen, jossa voit ehdottaa jotain tietty editoria, pääkäyttökohteena tieysti PHP-ohjelmointi (taino skriptaus). Plussia ja miinuksia mukaan.
Aloitan itse Notepad++:lla. Ohjelman voi ladata täältä.
Plussat:
- kevyt
- ei mitään ylimääräistä härpäkettä
- ei muotoile tekstiä puolestasi (saahan muissakin editoreissa tämän pois, mutta silti plussa)
- helppo kuljettaa tikulla mukana kouluun tai töihin
- ilmainen
- mahdollisuus lisäosille (plugins)
- helppo vaihto tiedostojen välillä (hiiren oikea nappi ja rullaa vierittämällä)
Miinukset:
- ei mahdollisuutta projekteille (eli saisi kasattua monta eri tiedostoa yhdeksi projektiksi)
- ei ehdottele noita attribuutteja, tai en ainakaan itse saanut toimimaan
- ei saa tehtyä templatea, eli voisi tehdä vaikka valmiiksi tiedoston, jonka sisältö tulee automaattisesti, kun uusi tiedosto luodaan
Heippa punppis!
How about NetBeans IDE 6.5 with only the PHP stuff
Taco HTML Editissä on kyllä väritys PHP-koodille, mutta ei oikein mitään lisätoimintoja siihen liittyen. Itse kuitenkin tykkään siitä.
EDIT: En ole varma, saako sitä Windowsille, mutta Macille ainakin saa.
punppis kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin toimii. Kirjoittaa funktion nimestä muutaman alkukirjaimen ja painaa Ctrl + Space, niin listaa sulle niitä sopivia funktiota.
Settings -> Preferences -> Backup/Autocompletion -välilehdeltä noita asetuksia voi säätää (mm. nuo funktion parametri-tooltipit päälle/pois). Toki nämä edellyttävät, että tuo auto-complete-plugin on asennettu, mutta muistaakseni tuo (+yleisimmät kielitiedostot mukaanlukien PHP) asentuvat oletuksena.
ajv kirjoitti:
punppis kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin toimii. Kirjoittaa funktion nimestä muutaman alkukirjaimen ja painaa Ctrl + Space, niin listaa sulle niitä sopivia funktiota.
Settings -> Preferences -> Backup/Autocompletion -välilehdeltä noita asetuksia voi säätää (mm. nuo funktion parametri-tooltipit päälle/pois). Toki nämä edellyttävät, että tuo auto-complete-plugin on asennettu, mutta muistaakseni tuo (+yleisimmät kielitiedostot mukaanlukien PHP) asentuvat oletuksena.
Juu saahan tuon toimimaan PHP:n defualtti funktioilla, mutta pitäisi saada toimimaan myös omatekoisilla. Esim. Rapid PHP osaa tämän, mutta on maksullinen.
Notepad2 forevah! Kevyt ja tukee monien eri kielien syntaksivärjäystä.
Ohjelmoin normaalisti pieniä ohjelmia geditillä. Se tukee monien kielien syntakseja, tabittaa avatut tiedostot, sisentää maalatun alueen, sisältää hyvät hakutoiminnot, jne. Konsolissa tulee käytettyä nanoa.
Notepad2 muistion korvikkeena, tulee käytettyä myös suurimpaan osaan koodauksia. Komodoa on joskus tullut käytetyä johonkin isompaan, plussaa silmäkarkista, eikä se muistaakseni ollut kovin hidaskaan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.