Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Aiheen otsikon editointi

Sivun loppuun

tkok [04.03.2009 12:24:25]

#

Moi

Miksi normaalitason käyttäjä (minä) ei pysty muokkaamaan aiheen otsikkoa, jos jälkeenpäin editoin ensimmäistä ainutta viestiä aloittamassani ketjussa?

Kun joskus tajusin että jotain piti lisätä ja se jokin lisätty muuttaa keskustelun aihetta niin paljon, että haluaisin vaihtaa aiheen otsikkoa osuvammaksi.

Olli [05.03.2009 17:55:53]

#

Sellaista ominaisuutta ei varmaan sitten ole saatavilla :/

Voit laittaa Antille mailia, jos hän joskus kerkeäisi koodata kyseisen ominaisuuden. Sähköpostiosoite löytyy sivun alareunasta.

tkok [06.03.2009 08:52:34]

#

Olli kirjoitti:

Sellaista ominaisuutta ei varmaan sitten ole saatavilla :/

Voit laittaa Antille mailia, jos hän joskus kerkeäisi koodata kyseisen ominaisuuden. Sähköpostiosoite löytyy sivun alareunasta.

Ajattelin, että ehkä hän lukee näitä foorumiviestejä, kun on ylläpitäjä. No pistin kuitenkin spostia.

EDIT: 2 * ,

Metabolix [06.03.2009 09:36:57]

#

Moderaattorit korjailevat otsikoita, jos niissä on puutteita, virheitä tai muuta vikaa. Toisinaan pitää kuvaaviakin otsikoita tiivistää, jotta ne mahtuvat näkyville; eihän otsikon päätarkoitus ole esittää koko kysymystä vaan kertoa lyhyesti, mistä on kyse. Nähdäkseni nykyinen järjestelmä toimii aivan hyvin, ja luulenpa, että vapaa otsikonvaihtomahdollisuus aiheuttaisi yhtä paljon väärinkäytöksiä kuin omatoimisia parannuksiakin.

tkok [06.03.2009 09:52:35]

#

Metabolix kirjoitti:

Moderaattorit korjailevat otsikoita, jos niissä on puutteita, virheitä tai muuta vikaa. Toisinaan pitää kuvaaviakin otsikoita tiivistää, jotta ne mahtuvat näkyville; eihän otsikon päätarkoitus ole esittää koko kysymystä vaan kertoa lyhyesti, mistä on kyse. Nähdäkseni nykyinen järjestelmä toimii aivan hyvin, ja luulenpa, että vapaa otsikonvaihtomahdollisuus aiheuttaisi yhtä paljon väärinkäytöksiä kuin omatoimisia parannuksiakin.

Mitä väärinkäytöksiä tälläinen ominaisuus sinusta aiheuttaisi?
Voihan kuka tahansa aloittaa keskustelun millaisella otsikolla tahansa.
Uskoisin että ominaisuus vähentäisi moderaattoreiden työtaakkaa.

Antti Laaksonen [06.03.2009 11:02:17]

#

Sivustoon liittyviä ehdotuksia voi hyvin lähettää tänne keskusteluun. Luen käytännössä kaikki keskusteluun tulevat viestit.

Minusta on kyllä hyvä ehdotus, että aiheen aloittaja saisi muuttaa otsikkoa. Toteutan tämän toiminnon varmaankin lähiaikoina.

Merri [06.03.2009 11:58:40]

#

Minusta on edelleen aika järjetöntä, ettei viestiään voi muokata enää edes saman päivän aikana kun sen on kirjoittanut. Joskus taas olen bongannut jonkin paljon vanhemman viestini, jonka koodissa olen sitten huomannut virheen.

Muoks!
Tätä viestiä on muokattu kello 14:57. Oli vaan vaikea löytää oikea ID.

tkok [06.03.2009 12:15:30]

#

Merri kirjoitti:

Minusta on edelleen aika järjetöntä, ettei viestiään voi muokata enää edes saman päivän aikana kun sen on kirjoittanut. Joskus taas olen bongannut jonkin paljon vanhemman viestini, jonka koodissa olen sitten huomannut virheen.

Minusta ohjelmointiputkan muokkaus logiikka on hyvä. Ei ole järkeä että vastattuun viestiin pääsisi jälkikäteen ronkkimaan.
Vastaus voi menettäämerkityksensä, tai pahimmillaan sotkea kokoloppukeskustelun. ja
On helpompi lukea keskustelua kun viestit on aikajärjestyksessä, näin ei tarvitse lukea joka kerta viestiketjua alusta alkaen mahdollisten muutosten varalta.

Nykyään voit, kuten normaalissa keskustelussa, peruuttaa viimeisimmät sanat tai tehdä tarpeellisen lisäyksen, jonka pohjalta seuraava kommentoija jatkaa keskustelun kuljettamista.

Mieti tilannetta jossa mielipiteesi muuttuu kolmen seuraavan viestin perusteella ja käyt sitten muokkaamassa sitä omaa viestiä niin että seuraavian viestien sisältö muuttuu älyttömäksi, jolloin he muokkaavat omia viestejään jolloin käyt taas hiomassa omaa viestiä jne.

Toki muunkin tapaiset muokkausjärjestelmät ovat hyviä, olen vain itse mieltänyt tämän hyväksi ;)

Merri [06.03.2009 14:55:08]

#

En ole pahemmin huomannut kuvailemaasi tapahtumaketjua muilla foorumeilla. Se ei ole kovinkaan usein ongelma käytännössä. Itseasiassa suurimmalla foorumillani viestien jälkimuokkausta käytetään erittäin paljon erityisesti keskusteluketjujen ensimmäisten viestien päivittämisessä. Toisaalta olen usein korjannut vanhojen viestien koodeja muilla foorumeilla, eikä siitä ole haittaa ollut. Muilla foorumeilla ei estetä edes vanhoihin keskusteluihin vastaamista, korkeintaan varoitetaan asiasta. Joskus hyvinkin vanhat keskustelut ovat saattaneet pulpahtaa uudelleen eloon, eikä se ole minusta huono asia.

Siksitoisekseen, huomasitko että lainasit viestiäni? Jo se riittää kertomaan sen, millainen viestini on aiemmin ollut, vaikka muokkaisinkin sitä jälkikäteen vaikkapa muuttaakseni sanajärjestystä, korjatakseni typoja tms. :)

Saisinpa euron joka kerrasta kun olen kiroillut sitä, etten ole voinut enää muokata viestiäni...

tkarkkainen [06.03.2009 15:22:32]

#

Kyllä muokkausrajoituksia on muillakin foorumeilla. Esimerkiksi sellaisia, että vain viimeisintä viestiään voi muokata, ja ehkä sellainenkin rajoitus, ettei viimeisintä viestiään pääse muokkaamaan, jos sen jälkeen on tullut muita viestejä.

Ja kyllä väärinkäytöksiäkin tapahtuu muokkailuun liittyen. Tyypillisin on sellainen, että vastauksen saatuaan kysyjä poistaa tai pyyhkii kaikki viestinsä keskustelusta, jolloin koko ketju muuttuu täysin merkityksettömäksi, eikä siitä ole kenellekään sen jälkeen mitään hyötyä.

Lainaukset toki auttavat alkuperäisen idean löytämisessä, mutta huomasitko että en nyt lainannut viestiäsi? Yleensä ketjuissa on paljon viestejä, joissa ei ole lainattu aiempaa, ja muokkaukset voivat sotkea tätä.

jlaire [06.03.2009 15:43:22]

#

Merri kirjoitti:

Saisinpa euron joka kerrasta kun olen kiroillut sitä, etten ole voinut enää muokata viestiäni...

Greasemonkeyllä saa aika helposti muutettua kaikki "Muokkaa"-tekstit linkeiksi. En tiedä miten helposti onnistuu muilla selaimilla kuin Firefoxilla.

Short Php [06.03.2009 15:48:10]

#

funktio kirjoitti:

Merri kirjoitti:

Greasemonkeyllä saa aika helposti muutettua kaikki "Muokkaa"-tekstit linkeiksi. En tiedä miten helposti onnistuu muilla selaimilla kuin Firefoxilla.

O_o kerro koodi (:P)

Olli [08.03.2009 09:49:50]

#

Jaa-a. Kaikkea te keksittekin :D

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta