Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C# - XNA

Antti [28.02.2009 21:38:52]

#

Pitkästä aikaa täällä katselemassa...

Törmäsin hankalahkoon ongelmaan. Työn alla on C#:lla toteutettava projekti, jonka tulisi pyöriä XBoxilla. XNA tarjoaa kehitysympäristön jolla XBoxille ohjelman saa tuotettua, mutta johtuen pelien assettien (kuvat, äänet etc.) Content-"luokasta" videoiden tuominen on mahdotonta - ei siis tue videoita lainkaan. Ongelmaan löytyy valmiita kolmannen osapuolen toteuttamia luokkia, kuten scurvy, mutta kyseinen luokka kärsii samasta Contentin aiheuttamasta muistin ylivuodosta. Eli maksimi tuotavan videon koko on luokkaa pari megaa. Muistin ylivuoto johtuu Contentin tavasta käsitellä kääntämisvaiheessa assetteja. Roippeet ladataan ensiksi MemoryStreamiin eli muistin varaiseksi ja vasta kun luku on päättynyt ne konvertoidaan XNA:n sallimaan muotoon - videot kun täytyy tuoda 2D tekstuureina - joten tuotaessa muutaman minuutin pätkää antaa kääntäjä outofmemory-exceptionin. Kukaan ei tähän ole löytänyt toistaiseksi ratkaisua - kyseessä on ilmeisesti Microsoftin tapaan "ominaisuus"...

DirectX ei auta koska xBox ei kyseisiä luokkia tue, joten DirectShowkin on poissa pelistä...

Ilmoittauduin jo xBox kehitysryhmään ja xna creators ryhmään, mutta toistaiseksi apuja ei siltä suunnalta ole tullut...

Jos joku tietää jotain aiheesta niin nyt olisi loistava hetki raottaa sanaista arkkua ja vihjaista mitä tässä pitäisi (koodillisesti) tehdä?

Kirjastot kehitysympäristöt yms. aiheesta http://creators.xna.com/

edit: linkkejä

Antti [06.03.2009 21:17:10]

#

Eipä taida tältä forumilta apua tähän löytyä?

neau33 [11.03.2009 16:27:05]

#

Heippa Antti!

Tsekkaa tämä

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta