Mikä versio visual studio 2008:sta pitää ostaa, jotta voi tehdä ja myydä tekemiään ohjelmia?
Onko muita asioita, jotka pitäisi huomioida ohjelmien myymisessä?
Riippuu ihan mikä versio riittää tarpeisiisi. En ole ainakaan huomannut että ilmaisella Expressilläkään tehtyjä ohjelmia olisi kielletty myymästä.
voit ostaa minkä tahansa version, tai käyttää expressiä joka on ilmainen.
http://www.microsoft.com/express/support/faq/:
# Can I use Express Editions for commercial use?
Yes, there are no licensing restrictions for applications built using Visual Studio Express Editions.
Kiitos Grez ja groovyb
Miten pystyy tunnistamaan onko kaupallinen ohjelma tehty aidolla visual basicilla eikä waretetulla?
Ei varmaan mitenkään. Ei välttämättä pysty tunnistamaan edes onko tehty Expressillä vai Professionalilla ja Expressiähän ei pysty warettamaan.
Olennaisempi kysymys on ehkä, että miksi moista pitää kysyä. Sen verran halpa softa kuitenkin, että jos kaupallisesti jotain sillä tekee, niin täytyy olla jo idiootti että käyttää piraattia.
Voiko EXE-tiedostosta voi saada selville VB:n sarjanumeron tai jotain muita tietoja?
netistä löytyy jos jonkinmoisia ja ja dll to .net source härpättimiä.
se, että kuinka selkeää koodia se on, onkin oma tarinansa.
Grez kirjoitti:
...
Olennaisempi kysymys on ehkä, että miksi moista pitää kysyä. Sen verran halpa softa kuitenkin, että jos kaupallisesti jotain sillä tekee, niin täytyy olla jo idiootti että käyttää piraattia.
Itse olen käyttänyt tähän asti waretettua professionalia. Nyt ku myyn ohjelmia vois kai ostaa sen.
Aikasemmin en ostanut koska oli paljon helpompaa vaan ladata se kuin selvittää miten voisin ostaa sen :D
Ehkä waretetuskeskustelu ei kuulu tälle palstalle ollenkaan. Ainakaan waretuksen myöntäminen ja sillä kerskailu ei kuulu tänne. Ei kai waretuksesta ole kiellettyä keskustella, mutta aika lähellä rajaa ollaan jo nyt, kun myönnetään varastaminen.
en nyt tuohon warettamiskeskusteluun jaksa lähteä mukaan, mutta visual studio xxxx professionalit nyt ei ole ikinä mitään halpoja olleet. saatika team -versiot ja niin eespäin. perusjannu kotona kyllä pärjää standardilla ihan mainiosti, ja jos tarve remote debuggaukselle sun muulle tulee, ne varmasti saa jälkeenkinpäin.
setup projectit taitaa olla rajoitettua standard ja express versioilla, jos oikeen muistan. siitä miinus.
Mistä VB6 Professsionalin voi ostaa? En löytänyt googlella ainakaan mistään suomesta.
JussiR kirjoitti:
Mistä VB6 Professsionalin voi ostaa? En löytänyt googlella ainakaan mistään suomesta.
Nettikaupoista.
Ihan vain tiedoksi warettajalle. Että itselläni on 'ilmainen' LAILLINEN versio 2008 Prof versiosta (Enterprise versiota en halunnut ottaa). Ja miten tämän saa. Tässä vihje:
BIZSPARK
Eli kyseessä on Microsoftin yhteisö/foorumi jonka tarkoituksena on auttaa aloittelevia yrityksiä/toiminimiä pääsemään alkuun. Lisätietoa saat googlettamalla tuolla bizspark hakusanalla mutta tässä asia pähkinänkuoressa:
- liittyminen on ilmaista, eroon pääseminen maksaa 100 dollaria
- pitää olla yritys/toiminimi jonka toimialana on koodaus eli y-tunnus on oltava
- alle 3 vuotta vanha firma
- alle 1 milj liikevaihto vuodessa (joo, ihan heti toiminimellä... ;-)
- yksityisomistuksessa --> toiminimi on ihan jees.
ja sitten kolmen vuoden kuluttua tosiaan on maksettava tuo 100 dollaria.
Mitä hyötyä sitten on kuulua tähän yhteisöön: saa oikeudet MSDN download sivuille josta saa ladata kaikki:
- Windows
- Office
- .NET
versiot käyttöön, for free!!! tai no kuten sanoin niin 100 dollaria pitää siis maksaa kolmen vuoden kuluttua.
Itselleni tosiaan tuli tuollainen mainos kun perustin toiminimen tuossa 4kk sitten ja olin heittämässä mainosta roskiin kun tuota roskapostia tuli ihan älyttömästi alkuun, mutta lukasin sen kuitenkin, ja kyllä kannatti!!! Ja tosiaan, PROF versiossa on mm. setup-ohjelman teko, raportit yms muuta kivaa verrattuna tuohon Express versioon.
Suosittelen tosiaan kaikille tätä!
jwinterh kirjoitti:
- liittyminen on ilmaista, eroon pääseminen maksaa 100 dollaria
Tosin jos haluat laillisesti käyttää noita softia sen jälkeenkin, niin taitaa lisenssit maksaa enemmän kuin $100.
Joo, niin varmaan mutta ensiapuna nyt kolmeksi vuodeksi saa 'ilmaiset'
jwinterh kirjoitti:
BIZSPARK
Eli kyseessä on Microsoftin yhteisö/foorumi jonka tarkoituksena on auttaa aloittelevia yrityksiä/toiminimiä pääsemään alkuun.
Työnantajalle (Java/Linux-talo) oli kans mainostettu tuota. Pomo haukku täydelliseks huijaukseks :P
Itse asiassa näköjään noita softia saa käyttää kehityskäytössä jos vaan sitoutuu EULAan ton 3 v jälkeenkin. Hostaukseen yms. hommaan ei saa ilman että ostaa ..
Blase: Tarkoittiko se että Microsoft "huijaa" firmat käyttämään niiden teknologioitaan, vai jotain muuta?
Grez kirjoitti:
Blase: Tarkoittiko se että Microsoft "huijaa" firmat käyttämään niiden teknologioitaan, vai jotain muuta?
Siihenhän MS tietty pyrkii, mut pomon kommentit koski mun ymmärtääkseni juuri tuota SAAT-ILMAISEKSI-maksat-lopettaessa -systeemiä.
Vähän niinkun nämä lehtimyyjät tarjoaa jotain ILMAISEKSI, "maksat vain toimituskulut!"
Nii, siis tosiaan kyllähän mäkin tossa yllä sanon että saat ilmaiseksi, MUTTA en mä sitä niin ajattele. Mä lasken sen näin että mä maksan 100 dollaria siitä että saan käyttää melkein kaikkia MS:n tuotteita 3 vuotta. Vähän niinkuin firman leasing auto... =)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.