löytyykö opengl:sta tomintoa jolla saisi rajattua piirtoaluetta niin,
että määritellyn alueen ( vaikkapa neliö ) sisälle tulevat pikselit piirretään ja ulkopuoliset jätetään piirtämättä?
en tiedä olisiko stencilistä tähän, en ole vielä jaksanut tutustua siihen.
Suorakulmion voi rajata funktiolla glScissor. Rajauksen saa päälle ja pois glEnable- ja glDisable-kutsuilla parametrilla GL_SCISSOR_TEST.
Stencilin tarkoitus on rajata piirtoaluetta aiemmin piirrettyjen asioiden perusteella. Se on samalla myös selvästi raskaampi tapa. Sitä käytetään usein esimerkiksi varjojen piirtoon.
kiitoksia vinkistä.
Voit myös jossain tapauksissa hyödyntää syvyyspuskuria piirtämällä siihen jotain täydellä läpinäkyvyydellä ja itse objektin vasta sen jälkeen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.