Mikä avuksi kun aina kun tallennan etusivun jossa on googlea varten .css tiedosto niin se pyytää tallentamaan tämän css tiedoston joka kerta samaan paikkaan jossa sivunikin on. no mietin että jos tallennan sen niin meneekö laittamani koodi sekaisin?
Olen aina rukisinut kohdan: Älä tallenna. säilytä tiedosto palvelimella.. tai no miten se tuossa ohjelmassa nyt lukee..
Osaatko kertoa miten muutan esim asetuksista että netistä hakemani esim kuvat eivät oletuksena pyytäisi tallentumaan omaan nettikansiooni (tosin onhan tämä hyvä ominaisuus) mutta kun se ei nyt vissiin tuon .css:n tuhteen oikein ole hyväksi?
Sori off:
-Miksi käytät Front Pagea?
/off
Miksi mulle tulee kummallinen olo kun yritän lukea tuota kysymystä ja saada sen punaisesta langasta kiinni? Googlehan ei halua .css tiedostoa, vaan se on lähinnä käyttäjän selainta varten. Mihin frontpage haluaa siis tallentaa ja mitä?
Sivuillani on googlen täsmähaku koodinen. no. tässä koodissa on mukana css tiedostoon viittaava urli. frontpage haluaa että talennan tämän jo googlen palvelimella olevan css tieodoston itselleni. Se kysyy sitä aina kun tallennan muokatus sivun jossa on tämä haun koodi. Sitten kun se kysyy niin pitää aina valita että toiminto: Älä tallenna, pidä tiedosto palvelimella.
Olen sitä mieltä että tämä frontpage ei kaadu niin helposti kuin esim. NVU. Ennen käytin frontpagea mutta tuli uusi kone jotenka aloin käyttämään jatkuvasti kaatuilevaa nvu:ta. nyt sain uuden frontpagen koneelleni.
Nooh, kopioippas sieltä netistä tämä Googlen CSS.
Kurkkaa sinne lähdekoodiin missä CSS tiedosto sijaitsee, ja tallenna se sinne mihin FrontPage haluaa..
Ei ole FrontPagesta kokemusta, mutta olen kuullut paljon hyvää/huonoa joistain asioista. Suosittelisin Notepad++ -ohjelmaa ;)
Ok miepä katon että mihin se sen haluaa. Frontpage haluaa sen sinne esim kotisivut kansioon niin se haluaa että se tallennetaan myöskin sinne kotisivut kansioon.
Se google css tiedosto on jo heidän omalla palvelimella. Siksipä ihmettelen että miski minun pitäisi se myöskin tallentaa. Kyse on siitä että miten muuttaa upotetun tiedoston tallennus asetuksia frontpagessa niin että saisin tehtyä niin että tämä googlen css tiedosto pysyy omalla palvimellaan (Testattu että toimii) eikä aina pyytäisi tallentamaan esim nyt tähän kotisivut kansioon.
Yksi varma tapa on tallentaa sivu Front Pagella, sitten avata tekstieditorilla ja muokata sieltä html:stä se CSS-tiedoston osoite oikeaksi.
Joo tutkiskelin juttua ja selvisikin että osoite ei muuttu miksikään vaikkakin tallennan css tiedoston samaan kansioon kuin sivutkin ovat
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.