Hei!
Minulla on .HTML sivulla <Applet> w=100% h=100%.
Minkä takia minun Java koodini (alla) ei anna minulle Appletin kokoa kun yritän getSize () ??
Minulla ei toimi canvas.setSize () kun yritän käyttää this.getSize() palauttamia arvoja ??
public class Testi extends Applet { private Animator animator; //.............................................................................. public void init() { Dimension dim = new Dimension (); dim = this.getSize (); int yy = dim.height; setLayout(null); GLCanvas canvas = new GLCanvas (); canvas.addGLEventListener ( new testisub() ); canvas.setLocation(0,0); // alla kaksi vaihtoehtoista riviä. canvas.setSize(500*6/5,500); // tämä rivi toimii ok! mutta Applettini y on 100% ei 500px. canvas.setSize(yy*6/5,yy); // tämä rivi ei toimi enää selaimessa, se toimii appletviewerin kanssa ?? add ( canvas ); animator = new FPSAnimator(canvas, 33); } //.............................................................................. }
kuinka tulee koodia säätää jotta GLCanvas on "oikean" kokoinen ??
Minulla on vain yksi musta pixeli ruudun vasenylä laidassa kuvaamassa GLCanvasta kun yritän asettaa leveyden Appletin korkeuden mukaan ??
//----
Kiitos,,
Vielä!
Minulla on käyttöjärjestelmänä Linux Ubuntu 810 ja kielenä Sun Java 1.6.0.11.
Selaimina Opera ja Firefox.
Onkohan tämä Linux issue ?? ( olen kyllä tottunut löytämään säätely virheet päätteen ja tuolin välistä )
//----
Kiitos,,
Jeps!
Kyse oli vain siintä että Applet ei palauta mitään size tietoja init () vaiheessa,
appletin muoto muodostuu vasta start() funktioon mennessä.
Java alkeita tässä.
//----
Kiitos,,
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.