Moi
Olen asentanut SDL 1.2 ja _ttf ja imagen ja nyt pitäisi asentaa _gfx mutta lataamani zip paketti oli aivan toisen sisältöinen kuin aikaisemmat. Olen kokeillut http://www.ferzkopp.net/joomla/content/view/19/
Mitä kääntäjää käytät?
Codeblocks
Code::Blocks ei ole kääntäjä vaan pelkkä IDE. Veikkaisin kuitenkin että käytät GCC:tä?
Äh joo siis GCC on käytössä.
Kaikki aikaisemmat lisä kirjastot on ollu helppo asentaa, mutta tää pitää kait jotenkin kääntää ensin?
ja kokeilin myös SDL_draw jossa hiukan vastaavat ominaisuudet (rotozoom puuttuu) ja siinä paketissa oli valmis workspace code::blocksille, jossa 3 projektia jotka piti buildaa järjestyksessä, mutta ne viittaa väärään kansioon mulla, kun mun SDL includetaan SDL/SDL.h ja siinä oli vaan SDL.h. Ekaan projektiin onnistu näin korjaus ja käänty ihan onglemitta. Mut sitten kun pitäis 2. projektissa pitää löytää libSDL.dll.a niin se ettii sitäkin kait väärästä paikasta, mutta en löydä kohtaa mihin sen voisi korjata.
EDIT1:
Huomasin Code::blocksissa ominaisuuden että voi tuoda dev-cpp projekteja ja semmonen löyty valmiina _gfx:stä ja nyt tuli sama vika SDL.h->SDL/SDL.h ja sitten kun sen korjas niin tuli tälläset ekatrivit errorii:
"Compiling: SDL_gfxPrimitives.c
Compiling: SDL_imageFilter.c
Compiling: SDL_rotozoom.c
In file included from C:\SDL-1.2.13\SDL_gfx-2.0.18\SDL_rotozoom.c:16:
C:\SDL-1.2.13\SDL_gfx-2.0.18\SDL_rotozoom.h:24:17: SDL.h: No such file or directory - -"
Joten luulen että saan homman hoitumaan ku joku kertois miten saan tän tietämään että etsii tiedostoja kansiosta SDL eikä sen yläkansiosta?
Lisää kyseinen hakemisto kääntäjän asetuksiin. IDEssä tämä tapahtuu jonkin tekstilaatikon kautta, komentorivillä näin:
gcc koodi.c -Ijokin/oma/include/SDL
Globaalit projektiasetukset kääntämiseen ja ajamiseen: löytyy: C:\SDL-1.2.13\include niin laitan sen perään että \SDL
Edit: tolla projektilla ei voinu kääntää ku 5 muuta .h tiedostoa ja .dll tiedoston vielä tarviisin SDL_gfx.h ja sitten kai jonkin lib tiedoston.
Niin että oisko jollain kokemusta SDL_gfx ja code::blocksin yhteis elosta?
Ei, ei ole mitään SDL_gfx.h:ta. Otsikot ovat nuo harvat paketissa olevat, ja Makefile paljastaa, mitä muuta pitäisi syntyä: libSDL_gfx.a, libSDL_gfx.dll.a ja SDL_gfx.dll, joista jälkimmäisiä tarvitaan vain, jos on tarkoitus käyttää dynaamisesti linkitettävää versiota.
Otsikkotiedostot eivät muutenkaan ole kääntämisen tulosta vaan lähdekoodia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.