Jhuu elikkäs ois kaks taulukkoa, vaikkapa $taulukko1 ja $taulukko2. Kakkonen sisältää lukuja ja ykkönen tekstiä tms., ja tarkotus ois saada molemmat kakkosen lukujen suuruiseen järjestykseen. Esim. alussa olis näin:
$taulukko1 $taulukko2 kissa 16 koira 5 kani 75 kilppari 24 marsu 101
ja sen järjestelyn jälkeen:
$taulukko1 $taulukko2 koira 5 kissa 16 kilppari 24 kani 75 marsu 101
Eli mitenkähän onnistuis helposti... kyllä mä jotain sain viritettyä mutta purkkaa tuli eikä tahtonut toimia.. ?
Ja sieltä selaat noita muitankin sortteja niin eiköhän ratkaisu löydy
No katoinmä, mut ei oikeen ollu apua.
No siis:
No tuo Jopen ilmeisesti tulostaa 123456ABCDEF? Kun pitäisi niinkuin 123456FBECDA...
no laita sitten vaikka:
sort($taulukko2);
$taulukko2 = array_reverse($taulukko2);
print_r($taulukko2);
RTFM :)
No sain sit sen toimimaan.. kerrottakoon muillekkin et homma hoituu jotenkin näin:
$taulukko = array(); $taulukko1 = array("koira", "kissa", "kilppari", "kani", "marsu"); $taulukko2 = array(5, 16, 24, 75, 101); for ($i=0; $i<count($taulukko1); $i++) { $taulukko[] = array($taulukko1, $taulukko2); } sort($taulukko); for ($i=0; $i<count($taulukko); $i++) { echo $taulukko[$i][0] ." ". $taulukko[$i][1]; }
Niinpä, RTFM.
No en kyllä katellu mitään manuaalia et sain toimimaan.. kuhan vaan käytin järkeä.
Mut tosiaankin, parempi olla hiljaa kuin sanoa vain "RTFM", ei se ongelmaa ratkaise, tottakai oon faqin lukenut sekä php.netistä noihin liittyvää.
flageja on hyvä käyttää
esim:
sort($joku, SORT_NUMERIC);
jolloin se todella järjestää ne oikein, eikä ala sekoilemaan eripituisten numeroitten kanssa, itse jouduin käyttämään tätä, kun eripituset numerot järjestyi eritavalla :/
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.