Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Näppäimet isometriseen peliin

Juhko [30.01.2009 18:41:45]

#

Ukkoa pitäisi saada liikutettua yläoikealle, alaoikealle, alavasemmalle ja ylävasemmalle. Ukkoa siirretään aina x-suunnassa enemmän kuin y-suunnassa. Mitkä olisivat parhaat ohjausnäppäimet tällaiseen peliin?

Nyt pelissä on tällaiset näppäimet:

Ylös: Ylävasemmalle
Alas: Alaoikealle
Vasen: Alavasemmalle
Oikea: Yläoikealle

Lebe80 [30.01.2009 19:36:23]

#

Voin sanoa, että on tasan kaksi koulukuntaa, toiset tykkäävät juuri mainitsemastasi tavasta. Itse taas tykkään, että pohjoinen osoittaa oikealle ylös, jotenkin tämä on vain loogisempaa.

Voisi sanoa, että tällöin asteikkoa on käännetty 45 astetta "eteenpäin" (kellon suuntaisesti).

groovyb [30.01.2009 22:40:58]

#

ehkä q,w,a,s olis mulle sopiva kontrolli tuohon käyttöön, varaisin oikean puolen näppiksestä muille tarkoituksille :/

Lebe80 [31.01.2009 02:09:04]

#

groovyb: ja mitä tapahtuisi q-näppäimestä? sitähän tässä siis kysytään

Janzo [31.01.2009 09:57:24]

#

Itsekin vahvasti sillä kannalla että ylös on ihan ylös eikä mihinkää ylävasemmalle :)

Juhko [31.01.2009 10:58:04]

#

Jos vaihtoehtoja on noin monta, olisi ehkä parasta antaa käyttäjän itse vaihtaa näppäimiä, vai mitä?

Metabolix [31.01.2009 14:06:29]

#

Käyttäjän on minusta joka tapauksessa hyvä saada itse vaihtaa näppäimiä. Tämä on sitä tärkeämpää, mitä useampaa näppäintä pelissä tarvitaan.

QWSA (QWERTY-asettelulla) on sinänsä looginen valinta, että nämä ovat suunnilleen neliössä ja siten ei ole epäselvyyttä, mikä osoittaa minnekin. Toisaalta samalla rajataankin näppäimistöasettelu QWERTYyn, vaikka jotkut käyttävät esimerkiksi Dvorakia ja esimerkiksi Ranskassa on yleisesti käytössä AZERTY.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta