Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Java-osio?

Sivun loppuun

Tommittaja [23.01.2009 20:03:33]

#

eikös javalle voisi tehdä jo vihdoin oman osion, kun näitä java ohjelmoijia näyttäisi olevan aika paljon näköjään?

Latska [24.01.2009 12:37:15]

#

Tämä on ollu aikamoinen kuuma peruna viime aikoina, mutta suunnitelmat ovat tietojeni mukaan siirtyneet tulevaisuuteen, koska kaikkien javaa koskevien viestien siirtäminen muut kielet -alueelta java-alueelle olisi todella työläs operaatio. Kyllä vastauksen saa muistakin kielistä, jos niikseen tulee.

Itsestäni on outoa nähdä freebasic-viestejä muut kielet -alueella.

Metabolix [24.01.2009 14:27:46]

#

Niin kauan, kun "paljon Java-ohjelmoijia" tarkoittaa, että sinä kyselet perusasioita ja muut vastaavat, ei ole mitään perustetta uudelle alueelle. Aivan samanlaiseen tyhmien kysymysten tulvaan pystyy kuka tahansa mistä tahansa kielestä. Erillistä aluetta varten kysyjiä pitäisi olla useampia ja kysymysten pitäisi olla paljon monipuolisempia kuin omasi, joista valtaosa käsittelee asioita, jotka neuvottaisiin jo alkeisoppaissa.

Tommittaja [24.01.2009 20:31:30]

#

katso pari sivua taaksepäin niin löydät monta, monta javaa koskevaa viestiä

Päärynämies [24.01.2009 22:12:33]

#

Olen aika lailla samaa mieltä, mitä Metabolix jo tuossa kirjoitti. Itse en ole huomannut, että Javaan liittyviä kysymyksiä olisi niin paljon, että niille ihan oma alue pitäisi omistaa. Eihän millään muullakaan kielellä ole omaa aihealuetta. Tietysti viime aikoina eräs yksittäinen käyttäjä on kovasti Javaan liittyviä aiheita luonut, onneksi kysymykset eivät ole olleet vaikeita.

PS. Kiinnitin vasta nyt huomiota tuohon keskustelun aluelistauksen ehkä hieman kummalliseen järjestykseen noiden C / C++ ja..., Muut kielet ja QBasic ja... -alueiden osalta.

Metabolix [25.01.2009 14:30:46]

#

Tommittaja kirjoitti:

katso pari sivua taaksepäin niin löydät monta, monta javaa koskevaa viestiä

Olen seurannut tuota aluetta monta vuotta kauemmin kuin sinä ja nähnyt, minkä verran viestejä todella tulee verrattuna esimerkiksi Basic- tai C++-viesteihin. Olen hyvin tietoinen, minkä verran ja kuinka usein Java-viestejä lähetellään. Edellisen kerran niitä tuli paljon viime syksynä, kun hevonen kyseli ahkerasti koulutehtäviinsä liittyviä asioita. Muuten määrä ei todellakaan ole ollut huimaava.

Päärynämies kirjoitti:

PS. Kiinnitin vasta nyt huomiota tuohon keskustelun aluelistauksen ehkä hieman kummalliseen järjestykseen noiden C / C++ ja..., Muut kielet ja QBasic ja... -alueiden osalta.

Joo, samaa olen välillä katsellut. Järjestyksen muuttaminen vain sekoittaisi kaikkien vanhojen käyttäjien tottuneet sormet. ;)

Edelleen kannattaisin muutoksista lähinnä tuota, johon Latska viittaa, eli VB ja QB -alueen nimeämistä yleisemmin Basic-alueeksi tms.

Sami [25.01.2009 19:50:43]

#

Tai sitten tekee oman alueensa enemmän tai vähemmän kieliriippumattomille peruskysymyksille.

ankzilla [29.01.2009 16:17:26]

#

Mielestäni olisi hyvä, jos otettas huomioon että noita alakategorioitakin... Ei oo niin esillä niin pienet aihealueet, mutta kuitenkin löytyvät erillisestä osiosta.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta