Koitan saada Visual C++ 2008 Express Editionin kanssa toimimaan PDCursesia, mutta ei onnistu. Latasin täältä PDCursesin, koitin jopa kaikkia noita vaihtoehtoja: parista alimmaisesta löytyy vcwin32 tiedosto joka readmen mukaan pitäisi ajaa jotta saa Visual C++:aan toimimaan, mutta Vc++ ilmoittaa että homma epäonnistui ilmeisesti koska projektitiedosto on korruptoitunut tms. Noista muista latausvaihtoehdoista löytyy kaksi .h tiedostoa, yksi .dll ja yksi .lib, enkä tiedä mitä niille pitäisi tehdä.
Valmiiksi käännetty PDCurses koostuu todellakin sen verran vähistä tiedostoista, että voit tehdä itse tarvittavat asetukset omaan projektiisi. Laitat vain lib-tiedostot ja h-tiedostot jonnekin hakemistoihin, vaikkapa tekemäsi ohjelman kansion alikansioon, ja annat niihin polut kääntäjälle ja linkittäjälle. Tämä tieto tulee siis oman itse tekemäsi projektitiedoston yhteyteen. Jos teet dynaamisen linkkauksen, itse dll pitää olla ohjelman exen löydettävissä. Sama hakemisto, kuin missä exe on, käy tähän hyvin.
En nyt muista miten VC++:lle kerrottiin nämä tarpeelliset asetukset, joten joudut lukemaan manuaalia tai kysymään tarkemmin. Siellä on kuitenkin valikoissa (projektin asetuksissa) jotakin sellaisia asioita kuten kääntäjän ja linkkerin saamat komennot ja kirjastopolut.
Ei sen pitäisi vaikeaa olla. GCC:lläkin näitä tiedostoja voi Windowissa käyttää helposti ihan parilla komentoriviasetuksella.
Tämä on kai tuttua, mutta:
* h-tiedostot tarvitaan kääntäjälle, koska niissä on käännöksen aikana tarvittavaa tietoa kirjaston tietorakenteista ja funktioista.
* lib-tiedostot sisältävät tietoa linkkerille, ja ne tarvitaan exeä tehdessä. Kaikki käytetyt ulkoiset funktiot tulee löytyä jostakin käytetystä kirjastosta, tai muuten ohjelman linkkausvaihetta ei voida suorittaa loppuun.
Usein samat h-tiedostot ja C-kieliset dll-tiedostot käyvät sekä VC++:lle, että GCC:lle (MinGW Windowsissa), ja tarvittavan linkkaustiedoston (.lib ja .a vastaavasti) voi luoda dll-tiedostosta automaattisesti oikeilla työkaluilla (osaan vain vähän MinGW:n juttuja; siellä ne ovat pexports ja dlltool). Siksi ei ole luultavasti iso merkitys, minkä paketin latasit, kunhan se on Windowsille.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.