Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: ffmpeg kysymys

Sivun loppuun

Triton [19.01.2009 20:48:23]

#

Yritin muuttaa jpg-kuvia ffmpegillä videoksi suorittamalla bat-tiedoston, minkä sisällä oli ffmpeg -f image2 -i img%d.jpg /tmp/a.mpg komentojono, mutta mpg-tiedostoa, ei kuitenkaan syntynyt... Mikäköhän mahtaa olla ongelma? Noudatin mielestäni tämän http://ffmpeg.mplayerhq.hu/faq.html ohjetta...

tkarkkainen [19.01.2009 21:50:50]

#

No ihan ensiksi tulee mieleen nämä ns. tyhmät ongelmat. Eli onko kuvatiedostot varmasti nimetty oikeaan muotoon, ja etsitkö mpg:tä oikeasta paikasta (/tmp-hakemistosta)?

Triton [19.01.2009 22:02:18]

#

Kuvat ovat nimetty ohjeen mukaan esim. img1,img2 jne... Ja olen hakunut videota kyseisestä kansiosta. Olen myös vaihtanut kansion paikkaakin.

Edit. komentorivi näyttää tulostavan errorin "Could not find codec parameters (Video: mjpeg) imgd.jpg"

Blaze [19.01.2009 22:32:26]

#

Triton kirjoitti:

bat-tiedoston

Triton kirjoitti:

/tmp/a.mpg

Mikäs käyttis sulla nyt onkaan?

Metabolix [19.01.2009 22:32:53]

#

Ohjeet ovat kaiketi UNIXille. Windowsissa ei esimerkiksi tuo polku /tmp/a.mpg ole kovinkaan toimiva, kannattaa vaihtaa se johonkin koneeltasi löytyvään. Virheilmoituksen perusteella arvelisin, että merkintä %d menee Windowsilta yli hilseen. Näethän itsekin, että %-merkki on imgd.jpg:stä mystisesti kadonnut (luultavasti siksi, että sillä merkitään Windowsin komentorivillä parametreja, %1 jne.). Varmaankin tuo img%d.jpg pitää laittaa lainausmerkkeihin tms.

Triton [20.01.2009 15:44:41]

#

Tosiaan Windows XP on käyttöjärjestelmä.

Testasin korjata tuota lauseketta asettamalla img%%d.jpg, ja nyt se tuotti jo videon, mutta eipä kannattanut innostua, sillä video sisälsi jotain sekasotkua, jonka jälkeen Windows kaatu, että sillä lailla. Kokeilin laittaa tuon häkkyrän vielä lainausmerkkeihinkin, mutta eipä eroa edelliseen. Jospa joku keksii, että mistä kiikastaa...

tsuriga [20.01.2009 16:33:04]

#

Testasin kuvilla img01.jpg ja img02.jpg ja komentona ffmpeg -f image2 -i "img%02d.jpg" a.mpg — toimi, sikäli kun kahden kuvasta jotain voi sanoa.

Triton [20.01.2009 17:13:27]

#

Minulla taas ei toiminut...Ei luonut edes "rikkinäistä" videota.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta